Ny ryttarförening - Nej tack

Jag är uppretad och lite smått irriterad känner jag, deta gäller bara våra lokala läsare, men ni andra kan ju alltid få ta del av mina åsikter också. Jag har sett evenemanget på facebook, den har 48 medlemmar, varav många i nuläget tävlar för Katrineholms RF precis som jag och Isabelle. 

Det var ett himla liv i vintras kring detta, tidningen var inblandad (och i och med att vi bloggar för tidningen så kommer nog vissa av tidningens läsare att se detta inlägg också) och folk bråkade högt och lågt. Detta tjafs fick sig dock ett slut som jag förstod det då och det var ju toppen! 

Jag är inte intresserad av att gå till angrepp högt och lågt och anklaga folk för att vara svikare, även om det kanske är lite det jag anser om man byter klubb. 

Jag älskar Katrineholms RF! Jag har lärt mig rida här, min häst bor här och det är den klubben jag tävlar för. Det har jag gjort sedan 2005 och det kommer jag fortsätta med. Faktum är att vi nog aldrig varit så bra som vi är nu. Vi har en A-tränare i hoppning som kommer regelbundet och även en dressyrtränare med tyska utbildningar högt och lågt som kommer var tionde vecka. 

Vårt div 3 lag för ponnydressyr kom trea i allsvenskan i våras och vårt hästlag i hoppning kom tvåa. Vi har flera duktiga, aktiva tävlingsryttare i föreningen som tränar och är påväg någonstans. Jag tycker att vi har utvecklats så himla bra det senaste året, incidenten i vintras skapade lite mer gemenskap. Alla som gillade KRF gick ihop lite grann och försvarade klubben. 

Katrineholms RF måste dessutom vara den ledande arrangören inom distriktet, vi har gått in och tagit finalerna i både div 3 och 2 för hästhoppning + DM i dressyr för både ponny och häst nu när distriktet saknade arrangörer. Jag frågar mig; var är alla andra klubbar? Varför kan inte dom ha tävlingarna? 

Vill man ändra något inom klubben så går det, om man framför det på rätt sätt till rätt person. Ingenting är omöjligt, det gäller bara att veta hur man ska jobba för att få sin vilja igenom. Jag är inte ett dugg intresserad av att byta klubb. Jag är upptagen med att träna och försöka komma någonstans med mina ponnyer och det går aldeles utmärkt genom min klubb tycker jag. Jag förstår bara inte vad som är problemet! 

Ridskolan tar mycket plats, så är det. Men den behövs den också, föreningen drar in en hel massa pengar på den och dom pengarna behövs verkligen. Det har jag accepterat för längesen, just eftersom att jag tagit mig tid att sätta mig lite in i var pengarna går osv. Hade jag inte brytt mig om att göra det så hade jag nog också klagat, men eftersom jag nu tagit reda på hur det ligger till så gör jag inte det. Folk är så snåla och ska mest bara ha och ha. En förening och en anläggning kostar, så är det bara. Det är dags att vakna och inse det känner jag. 

Stämningen i stallet på Trolldal är toppen, det är som en fritidsgård där alla kan umgås med hästar och må bra tillsammans. Nej, jag har verkligen inget att klaga på som privat- och aktiv tävlingsryttare för Katrineholm. Jag ser ingen som helst anledning till att byta ut min klubb. Jag är stolt över att jag har tävlat för samma klubb så länge, och blivit väl omhändertagen, jag är en del av gemenskapen. 

Svik inte föreningen när den behöver er! Jag kommer att stanna kvar hos Katrineholm och bidra med det jag kan. Jag bygger hinder när det är hopptävlingar och staket när det är dressyr + ställer upp som funktionär. Det är ju nemas problemas! Får god mat och umgås med mina kompisar, vad i hela friden har jag att klaga på egentligen? 

Sluta klaga, det kommer inte att bli bättre med en ny. För att en förening ska överleva och kunna ha tävlingar så krävs en hel massa pengar, pengar som en förening måste få in på ett eller annat sätt. Det är ren fakta. Min klubb erbjuder toppentränare som gör att jag kan prestera på topp med mina ponnyer och det är det jag väljer att fokusera på, för det är det som är viktigast för mig. Fokusera på det bra istället för det dåliga och sluta gnäll helt enkelt!



Detta är 100% Fredrika Källströms egna åsikter och tycke. Varken Issa eller mina föräldrar behöver ta det minsta ansvar för dessa ord. Dom är mina och jag står för dom, tack för mig!



Kommentarer
Postat av: Julia

Knepigt.. Vad är det dom anser är ett problem med klubben då?..

2011-09-17 @ 20:45:37
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Sussie

bra skrivet som vanligt :) håller med dig om att klubben är riktigt bra nu, men vi får inte nöja oss här! Vi måste bli bättre ock ändå mer ihopsvetsade som klubb ;D

2011-09-17 @ 20:59:19
Postat av: Lovisa

SV: Gud så kul att du tycker det :D

2011-09-19 @ 20:47:44
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback