Hur man vill uppfattas som bloggare

Vad skiljer egentligen en hästblogg från en modeblogg? Egentligen inte så jättemycket, en bra blogg är en bra blogg. Det handlar om att visa sina inköp på rätt sätt, ha lagom variation på inläggen och dessutom vara duktig på att uttrycka sina åsikter på ett läsvärt och intressant sätt. Gärna ska man uppröra lite också, antingen få folk emot sig eller med sig. Det är två vägar och man väljer själv vilken man ska gå. 

Vi föredrar att få er med oss faktiskt, vi är inte så mycket för en provocerande attityd, mest för att vi inte har den personligheten någon av oss. Vi föredrar att uppfattas som trevliga helt enkelt, både i livet och i bloggen. Ibland har tanken slagit mig att jag egentligen borde börja hacka lite på andra, jag sitter inne med en hel del åsikter angående andras bloggar. Stora som små, alla bloggar jag läser har jag en åsikt om. För det mesta positiv, men jag kan säga att jag stör mig något sjukt på vissa bloggar jag läser varje dag. Och så stör det mig att jag måååste gå in och kolla fast jag inte vill höja statistiken på den bloggen!

Det bevisar ju att personernas attityd, som är otrevlig och stör mig, lyckas! Vafan, jag blir ju irriterad och måste gå in och läsa hur det gick för personerna på tävlingen. "Helvete hon placerade sig nu igen, det var hon inte värd så som hon beter sig" kan jag faktiskt helt ärligt sitta och tänka elakt här bakom min datorskärm i lilla Kattne. Jag är en sån person som har åsikter om allt och alla, faktiskt. Tror det är rätt vanligt att man bryr sig lite för mycket om vad andra gör ibland, annars skulle ju ingen blogg bli läst. Om ni sket totalt i vad jag och Issa har för oss på dagarna så skulle ni ju inte läsa detta? 

Det gäller alltså att göra sin blogg intressant. Det ÄR svårare att göra den intressant genom att alltid vara schysst faktiskt, men det är det värt. Vi får leva på våra tävlingsframgångar och på att vi tränar mycket + uttrycker åsikter här och var, tar mycket bilder osv. Men visst, tanken har slagit mig att jag kanske skulle skriva ihop något riktigt elakt. Något taskigt om någon hyfsat stor bloggare, antagligen skulle många av er dela min åsikt också, men jag väljer att hålla den inne. 

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att hänga ut en annan människa. Det går emot allt jag någonsin lärt mig om hur man ska bete sig och vara mot andra. Men jag vill ändå säga att jag gärna har lust ibland, ta någon som exempel, eller bara uttrycka mina åsikter om någon bloggare inför alla er som läser. Men ändå får något mig att hålla det inne. Det är väldigt skönt att ha den spärren faktiskt, jag har aldrig någonsin skrivit något som jag behövt ångra senare tack vare den! 

Det jag också vill säga är att vi i Tävlingsduon förespråkar en trevlig stämning överallt. Både här i vår egen blogg och i hästbloggvärlden överhuvudtaget, överallt! Ha en bra attityd mot din häst, dina föräldrar och dina läsare. Hellre älskad av 100 personer än hatad av 1000 va? Till och med allas vår egen Kissie har ju lagt djävulshornen på hyllan nu. Jag förstår henne. Våran blogg blir nog aldrig lika stor som hennes, men vi får heller inga elaka kommentarer och påhopp. Det är värt allt!

Någon av er läsare bad mig lista vilka bloggar jag läser, så det ska jag göra i ett inlägg lite senare idag. Kommer då bara lista trevliga personer med en schysst attityd till såväl oss läsare som till sina hästar och föräldrar! :)







Kommentarer
Postat av: Katrine

Som vanligt bra skrivet Freddi! Håller verkligen med dig, men visst kliar det in fingrarna ibland...

2011-10-05 @ 16:03:59
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/
Postat av: Jorunn

Word!

2011-10-05 @ 21:49:33
URL: http://jorunnlavonius.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Freddi, Freddi, Freddi ... vad ska jag säga?



Alltså, det är helt sjukt hur bra ni faktiskt är på att skriva, jag förstår det inte.

Ni har faktiskt tusen gånger bättre uppdatering (och skriver tusen gånger bättre också!) än de flesta stora hästbloggarna.



Håller faktiskt med dig i allt som du har skrivit, jag skulle inte må så jättebra själv om jag skrev något elakt om någon annan, visst man kan inte älska alla, men samtidigt måste man ha den där "spärren" som du har och veta när det räcker eller när man kanske inte ska publicera det där elaka inlägget man nyss skrev, det har aldrig hänt mig. Men det finns ju en del som inte har tänkt sig för.



Och gjort är gjort, när det kommer ut på internet, stannar det på internet, oavsett om man raderar inlägget eller ej. Det tänker man säkert inte på, men så är det.



Riktigt bra inlägg, stort + till er :D

2011-10-05 @ 22:28:24
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia

Detta är den största anledningen till att jag älskar er blogg. Fortsätt vara precis er själva!



Sv: Melroose uttalas så som Melrose :) Smickrande att du gillar det!

2011-10-06 @ 14:25:53
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Ellen S

ni lyckas verkligen med att skriva trevliga, läsvärda inlägg. Dessutom är de långa och ordentligt skrivna, inte en massa "asså" "meee" och "heeej" :) jag tycker att det är helt okej att ha elaka tankar om bloggare, så länge man håller dem för sig själv :)

2011-10-06 @ 16:55:55
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback