Tankar runt ett misslyckade

Ni som följt mig länge (jag vet att det är rätt många, vilket är roligt!) vet att jag sett fram emot detta meeting sedan jag var där förra året. Som bekant så vann jag och Vendela hela totalcupen då i mellanrundan. 

Och så i år gick det S K I T rent ut sagt! Med BÅDA hästarna, jag förstår bara inte. Det känns givetvis väldigt hårt att ta, framför allt eftersom jag själv gjort en rätt så stor grej av meetinget på bloggen. Det blir ju lätt så när man driver en blogg som denna, med många engagerade läsare! Jag hade själv enormt stora förväntningar på mig själv och hästarna inför denna tävling, jag visste att vi låg riktigt bra till. 

Ni ska bara veta hur härligt det är att först skriva att man ska iväg på tävling och sedan mötas av era lyckönskingar. Ännu härligare när jag sen kan visa upp bilder där jag galopperar ärevarv med den gulblå rosetten, eller berätta att jag nu är elitkvalad. Bara berätta att jag lyckats överhuvudtaget. 

Men allting har en baksida, även detta. Även jag kan misslyckas. Det är inte så jättekul att gå ut här och skriva att jag red ihop 58% i LA1 på ponnyn jag är elitkvalad med ska ni veta. Men samtidigt så tror jag att det är bra också, för bloggens syfte är ju inte att vi ska höja oss till en nivå över alla er andra och flasha med fina hästar och prisrosetter. Detta är en ärlig vardagsblogg om livet som tävlingsryttare. Och det livet är inte bara en massa fina resultat, det är också dåliga poäng, hästar som inte gör som man vill, tävlingar som går åt skogen. Precis som för alla er andra!

Jag tar detta meeting lite med en axelryckning, självklart så är jag egentligen så sjukt jävla fucking besviken. Men jag vet inte, någonstans så är jag mest tom. Inte en tår har jag klämt fram, inte ett ilsket ord har jag sagt. Jag har bara accepterat att det gick som det gick och verkligen mentalt bestämt mig för att inte försöka tänka ut vad jag skulle gjort annorlunda hit och dit. 

Jag vet och ser i resultaten och på vilka som finns i prislistan att om mina hästar gått som vanligt så hade båda två kammat hem en hel del rosetter. Det är alltid något att trösta sig med faktiskt, att högformen och dom bra poängen ligger precis runt hörnet och inte ett år framåt i tiden. För det är så det känns nu, det känns som att Vendela aldrig kommer göra en bra tävling igen. 

Men det är klart att hon kommer att göra det, det fattar ju jag också. Hon gör inte en massa bra och sen aldrig något mer. Det är min uppgift att hjälpa henne tillbaka nu, oavsett hur det blir efteråt så ska vi ta oss ur denna svacka tillsammans! 

Jag ville bara skriva av mig lite och förklara läget, förstår att ni kanske undrar, ni har ju bara fått några korta rader. Men här får ni alltså lite till :)

Jag och en Vendela i högform, förra året :)




Kommentarer
Postat av: Karro Grape

Det är verkligen jobbigt när det blir sådär! Jag vet själv hur fruktansvärt PINSAMT jag tyckte det var när Dandy gick på 54% i en La i våras (då berodde det ju förvisso på att han hade ont, men iaf!).. Och den här tävlingen gick det ju inte så mycket bättre med Frida om man säger så.. Sen kan ju inte jag påverka att insekterna väljer att försöka mörda henne, men jag hade ju åtminstone kunnat rida lite bättre lixom!

Dessutom vet jag att det finns folk från mitt gamla stall som granskar vartenda inlägg jag skriver och varenda bild jag lägger ut, och färvränger allt så att det låter osm att jag vanvårdar min ponny och att hon hade det såååååå mycket bättre hos sin förra ryttare. Då blir det ju inte roligare av att visa upp 50% i La, för då har ju de "rätt"..

Men, man kan inte vara på topp jämt, varken hästar eller ryttare! Det är väl bara acceptera helt enkelt, även om det är jävligt tufft att ta en ordentlig morgång!

kram

2011-07-04 @ 21:49:13
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Louise Warvsten

RIKTIGTRIKTIGT bra skrivet!! Jag förstår precis hur du känner och hur hemsk känslan är när det inte går som man vill, fasstän att man vill såå mycket. Det kan inte alltid gå bra, det kommer heller inte alltid gå bra och jag tycker förtjänar väldigt mycket vred för att du inte bara visar " den gulblå-rosetten". Ingen vill gå hem och blogga om en dålig träning, en dålig tävling- det vet jag mycket väl själv- det är starkt gjort att sätta sig och skriva inlägg som dessa. Men det är inlägg som dessa som gör en blogg läsvärd:) ni är jätteduktiga och tänk tillbaka på alla framgångar ni haft! Kramar

2011-07-05 @ 00:37:40
URL: http://ponnymaffia.blogg.se/
Postat av: Louise Warvsten

RIKTIGTRIKTIGT bra skrivet!! Jag förstår precis hur du känner och hur hemsk känslan är när det inte går som man vill, fasstän att man vill såå mycket. Det kan inte alltid gå bra, det kommer heller inte alltid gå bra och jag tycker förtjänar väldigt mycket vred för att du inte bara visar " den gulblå-rosetten". Ingen vill gå hem och blogga om en dålig träning, en dålig tävling- det vet jag mycket väl själv- det är starkt gjort att sätta sig och skriva inlägg som dessa. Men det är inlägg som dessa som gör en blogg läsvärd:) ni är jätteduktiga och tänk tillbaka på alla framgångar ni haft! Kramar

2011-07-05 @ 00:39:08
URL: http://ponnymaffia.blogg.se/
Postat av: Julia

För mig behöver du inte skämmas iaf :) Tycker det är jätte bra att du är ärlig! Förstår att du är besviken.. Tänk på alla gånger de gått så bra!! (Lättare sagt än gjort..) Du är grym Freddi!! Kram <3

2011-07-05 @ 17:12:49
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Finner inga ord ...



Du skriver så grymt bra, och det borde vara flera som läser det här och inser att man inte kan vara bäst 24/7, det finns ju en del bloggar som bara visar den bästa sidan, men ni visar alla sidor, och det är det som gör den här bloggen så unik.



Även om allt inte gick som det skulle, så rider du fortfarande grymt bra! Alla har dåliga dagar och tyvärr hade ni era dåliga dagar på det här meetinget.



Men det är bara att fortsätta kämpa, för jag vet Freddi, jag vet att du kan! <3

2011-07-15 @ 12:18:03
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback