Stora stjärnan

Sen sist så har Kalas ben hunnit bli svullet som en stolpe och sedan gå ner igen till nästan normal storlek. Promenerade i lördagskväll och igår så blev jag inringd till jobbet så var där mellan 9-16 och glömde lunchen så lindade bara benet för natten innan jag åkte. 
 
Idag så såg det dock nästan normalt ut när jag kom. Smörjt på själva såren med jodopaxgel som lägger sig som en hinna över så det inte kommer in smuts, och så linda på natten och hage på dagen tror jag tillsammans har varit ett vinnande koncept (ta i trä!!). Satt nu alltså på henne för första gången sedan i onsdags och det var så kul! Red i ridhuset tillsammans med sju andra på en halva, trångt men bra träning för kommande framridningar (positivt tänkande ni vet?). 
 
Skrittade faktiskt ett helt pass på 45 min. Red raka spår, gjorde halter, gjorde lite öppna, övade övergångar mellan-ökad skritt osv. Kala blev lösgjord och trampade på. Nyttigt att ta skritten på detta sätt, vanligt att jag slarvar med den när jag rider för fullt. Trots alla ekipage så behöll Kala fokus trots den låga farten och efter passet så var hon härligt skummig runt munnen och såg så nöjd ut. Tror hon saknat jobbet trots allt under vilan i väntan på att benet skulle bli bra! 
 
Jag som lagt in en massa nya bilder, men så vägrar blogg.se ladda upp dem! 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Klart jag läser denna bloggen! Kommer alltid vara en favorit! Kram

2013-02-19 @ 13:10:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback