Gårdagens ridpass

Vill börja med att berätta något tråkigt. Hästen vi hittat gick inte igenom besiktningen så det blev inget köp och jag är fortfarande hästlös. Dags att ta nya tag, tillbaka på ruta ett igen. Någonstans där ute finns en fin, frisk häst som är till just mig. Det vet jag :) 
 
Saknar såklart stallet och stämningen där jättemycket nu när jag inte är där så ofta. Så i förrgår blev längtan för stor och jag frågade Kristina om inte Bingo behövde ridas. Han bor på trolldal nu som valack, ni som hängt med ett tag vet ju att han varit hingst förut. Jag hade tur och fick ha Bingo både igår och idag! 
 
Igår så red jag ut med Issa och Johanna och det var jättekul. Bingo instämde totalt och gjorde diverse bocksprång och lufthopp i ren glädje. Han har bara varit ute med sällskap ett fåtal gånger i sitt 9-åriga liv och aldrig galopperat sådär med andra hästar, så han satte av allt vad han hade första galoppen. Mot slutet blev han lite tröttare, men inte värre än att han fortfarande klarade av att bocka några rejäla språng. Tur att jag satt kvar! 
 
Var som jag skrev jätteroligt, och att rida ut med sina bästa kompisar är det bästa av det bästa, det är ju därför man ska ha häst! :) 
 
Såhär glada var vi igår också

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Va tråkit med hästen men hoppas du hittar en ''ny'' <3
Håller tummarna att du hittar Din häst där ute snart :)

2012-10-05 @ 14:18:13
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Ellen

Det är så himla kul att ni börjat blogga igen, har verkligen saknat Tävlingsduon! Enda bloggen som jag följt någon längre tid än någon månad :)önskar åsiktsinlägg igen, de brukade oftast vara kanonbra!

tråkigt att hästen inte gick igenombesiktningen, men du kommer troligtvis hitta den perfekta hästen snart :)

2012-10-05 @ 15:31:52
URL: http://www.basjkirbrudarnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback