Träning för Karin 21 november

Hej igen! 
 
Nu har jag precis skickat in en uppgift som egentligen ska vara inne imorgon. Det betyder att jag nu kan ägna mig åt de två proven jag ahr nästa vecka istället - jippiiii! Dessutom ska jag göra en affisch för vårt UF också + en snygg prislista. Haha, bråda dagar detta. 
 
Igår så gick det i alla fall dåligt att rida, fick inget flyt och både jag och Kala var ofokuserade på lilla utebanan. Borde hållit planen och ridit ut! Idag var det träning för Karin i alla fall och det kändes sådär i början. Karin ville prova och det var så skönt att hon gjorde det. Hon red Kala i alla gångarter och kunde när hon satt av konstatera att "ja det det ser ju mycket bättre ut än det känns i alla fall!". Så skönt att hon fick känna samma problem som jag upplever när jag sitter på Kala. 
 
Nu har vi lagt upp en lite annan plan för hur jag ska rida Kala, vad som är fokus och vad jag ska leta efter. Jag satt upp och red själv sedan och det kändes så mycket bättre. Kala måste gå själv md luftiga steg och med röreöse genom hela kroppen. Rättas hon ner med handen så kommer hon aldrig att lära sig detta, så mycket viktigt att handen är helt stilla och låter henne gå.
 
Det är helt enkelt mycket jobb kvar innan Kala blir den angenäma häst att rida som jag vet att hon har kapacitet att bli. Men det visste jag när jag köpte henne och jag är beredd att lägga det jobbet också, för hon är en så fin häst. Bestämt nu är i alla fall att Kala ska longeras en gång i veckan, galoppera med goughetygeln för att lättare hitta formen. Varannan träning så rider Karin för att checka av, och visa Kala vägen ännu mer. Eftersom jag inte vet, så är det svårt för mig att lära Kala, och det handlar om så små detaljer att inte ens tränar-Karin kan förklara för mig hur jag ska göra - då förstår ni svårigheten! ;)
 
Kala idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback