Snart fredag!

Just nu är det mycket att göra. Utöver Kala så har jag och två klasskompisar precis börjat komma igång med vårt UF + att det snart är dags för nationella prov i både svenska och engelska. Heja heja! 
 
Mycket att göra med ett UF, men jag hoppas och tror att det kommer att bli värt det i slutändan. Lyckas man bara komma på en affärsidé, har hyfsade förutsättningar och hittar minst en kompis som siktar på samma sak som en själv så är det så roligt också. Senare kommer ni antagligen få höra mig klaga ihjäl över hur jobbigt och tidskrävande det är, men än så länge är jag glad haha. 
 
Idag så ska Kala få ta det lugnt. Promenad/skrittur eller liknande. Kanske en uteritt annars. Vi har inte riktigt kommit tillrätta med hennes foderstat. Eftersom hon är för tunn just nu så måste vi banga på med ganska mycket mat, men hon får ju inte bli en bomb i huvet heller. Just nu så står hon på 1,5 kg kraft rider, 12 kilo hösilage och 0,5 kg lusern om dagen. Tanken är att hon ska upp i en liter lusern (vi började med det förra veckan). Hon har ju varit väldigt pigg, men igår så blev hon rätt trött av träningen och därför verkar det inte vara någon fara att ge henne lite mer mat! 
 
Se om jag hinner smörja grejerna idag, annars får det bli imorgon. Skitigt just nu och det gillar vi ju inte! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

fin häst :)

2012-11-08 @ 17:24:36
URL: http://sarahermansson.se
Postat av: Anonym

Ett tips är att ni byter ut till krafft groov 125 som är absolut bäst gör unghästar! Lusernet är relativt mkt energi i o kräver gandka stir giva ca 3-4kg för att uppnå rätt proteinmängd se analyser på detas hemsida. så prova ge 2kg 125 ist men vänj självklart in henne långsamt öka ca 1dl var 3e dag tills full ranson är uppnådd. Lycka till!

2012-11-08 @ 18:43:32
Postat av: Anonym

Va jag som skrev om groov 125 blev visst anonym :/

2012-11-08 @ 18:45:05
URL: http://sun69shine.devote.se
Postat av: Julia

Ja, det förstår jag. Det är ju så roligt att lägga upp nya mål och blicka framåt! :) Hoppas allt kommer gå bra med henne.

Kram

2012-11-09 @ 12:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback