Sen sist

Hej igen!
 
Mycket har hänt sen vi hördes senast. Kala har hunnit flytta till Trolldal, och redan första dagen i nya hagen så ringde Linn från stallet och sa att Kala stod på tre ben i hagen. Såg riktigt illa ut först, men sen så var det troligtvis en vrickning + ömma sulor bak (marken var stenhård och ojämn). Nu har Kala skor på bakfötterna också och verkar må bra. Håll tummarna att det fortsätter så! 
 
Har hunnit med första träningen också, igår. Karin tyckte att det var en jättefin prinsesshäst jag köpt och det är jag beredd att hålla med om! Så roligt att Kala blev omtyckt, Karin sa att jag skaffat mig ovanligt bra förutsättningar för en mjuk och korrekt ridning eftersom Kala är så känslig och svarar snabbt på hjälper. Desstom berömde hon också Kalas gångarter, och sånt är ju alltid kul också! 
 
Fick träna på att hitta mitt noll-läge i både trav och galopp. Red på tok för mycket, framför allt i galoppen. Måste lita på att hon håller den själv utan min hjälp, och bryter hon av så gör det inte så mycket. Målet är ju att hon ska galoppera helt självbärigt! I trav så fick jag vara nogrann med min takt i lättridningen eftersom Kala gärna drar iväg lite, hon hamnar lätt i obalans. 
 
Gjorde väldigt basic övningar eftersom Kala inte är utbildad ännu. Red på fyrkantsspåret och 20 metersvolter, vilket är aldeles lagom för oss än så länge. Dock är både jag och Karin hoppfulla inför framtiden! :D 
 
Bild som Issa tagit på mig och Kala, kommer fler senare! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback