Mitt liv sen sist

Hej bloggen! 
 
Har varit en upptagen helg, och upptagna dagar. Skolan äter upp mig innifrån just nu. Jag vet att det finns sååå många som har det sååå mycket värre än mig som bara dras med lite skolarbete, men ska passa på att klaga lite (och förklara varför jag inte uppdaterar). Har så mycket att göra med skolan helt enkelt! Sen så vill jag ju hinna leva lite såklart. I söndags till exempel så var jag hela dagen på Trolldal och kollade på KM i hoppning - det hade jag egentligen inte tid med. Men jaja, hade kul iaf! 
 
Kala då? Hon har gått såå bra i ridningen och lyckats med många bravader! I fredags så gick hon så fint i ridhuset (men det kanske jag hann skriva om förresten?) och i lördags red vi ut själva i mörkret. Och vi kom igenom tunneln under 90-vägen!! Helt själva, Kala som bara gått där två gånger förut och det var flera veckor sen! Stolt jag blev haha. Känslan under ridturen var så bra också, gjorde övergångar skritt-trav och tog en lång härlig galopp också. Hade korta tyglar mesta delen av tiden, ett bra tips om ni har hästar som är lite ängsliga, då har dom gärna lite kontakt istället för att bli övergivna på lång tygel. 
 
 
Igår så hände en olycka. Stod och borstade Kala i boxen, och Frazze stod tillfälligt i boxen bredvid och dom hade hälsat och allt, så därför gick jag in igen. Mitt när jag borstar ett bakben så bestämmer sig Kala för att sparka Frazze, men tyvärr så var ju jag ivägen. Hennes arga bakhovar slog till rakt på min höft, FY FASAN VAD ONT DET GJORDE!! Går nu som att jag hade bajsat på mig ungefär, haltar likt en åldring fram på Kattnes gator. 
 
Red ändå och det var ju tur för att det gick sååå himla bra! Kala hittade formen i alla gångarter, bjöd framåt och kändes jämnare än någonsin. Hon går från klarhet till klarhet och det är så himla kul! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Aj då... Tur i oturen med sparken.

2012-11-20 @ 13:33:21
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: camilla

ibland behöver man klaga lite. Svårt att jämföra med andra för allas liv ser olika ut och man klarar olika mkt

2012-11-20 @ 14:37:31
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: filippa

HAHAAH ja vadådå?!?! :D

2012-11-20 @ 20:28:31
Postat av: filippa

FETT SNYGG HEADER BTW

2012-11-20 @ 20:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback