Dagar som gått

Skrev ett långt inlägg som mitt internet fuckade upp, så nu är jag riktigt sur! Efter 2,5 timmes religionsplugg så kunde jag inte bli annat heller.
 
Har ridit ut, Kala har vilat och jag har ridit ett toppenpass i ridhuset denna vecka! Både jag och hon var så fokuserade, första gången vi verkligen var i en gemensam bubbla. Glad känsla, nöjd tjej som satt av i onsdags! Red fyrkantigt, med tydliga vändningar för att få med yttersidan, så som vi red mycket på Qarlos också. Gick toppen i alla tre gångarterna. Kala frustade till och med i galoppen, direkt efter fattningen! Inga hopp eller slå med huvudet och studsa. 
 
Idag så longerade jag i galopp, lång-låg med goughen, Tror det stärker och hjälper henne mycket i galoppen, framför allt med att just hitta sin form och bärighet. Hoppas på att studsandet hon tar till när hon inte förstår i galoppen försvinner snart, hon blir ju så härlig när hon tar för sig framåt och är fram till handen! Hade tänkt ta 3x2 min i varje galopp idag (1 min skrittvila emellan varje intervall). Råkade tabba mig med timern dock så blev 1x2 och 1x4 (!!) istället. Tyckte allt hon kämpat på länge, så visade klockan 4.10, alltså 2 min och 10 sek för mycket.. Stackars Kala, då fick hon längre återhämtning. Jaja, blev ju samma galopptid som det var tänkt! Nästa vecka så får det bli 3x3, vilket är "det riktiga" :) 
 
Nu är det vinter, som Issa redan berättat! Kala i sitt mysiga täcke häromdagen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback