Cavendish

Idag är det ett helt år sedan jag sålde min fina lilla ponny till Emma, som bor utanför Norrköping. 
 
Jag saknar min Vendela mycket såklart, och ibland när jag tänker på allt vi gjorde tillsammans så kan en liten den av mig längta tillbaka till 2010 och att vara 16 år igen och vinna alla LB-klasser man ställde upp i, hoppa barbacka på stora utebanan och lägga upp träningarna för att satsa mot SM i dressyr. Dock så längtar jag inte tillbaka till att takta på tvären i skogen, ha för korta stigläder för att benen var för långa eller jaga min envisa häst i hagen haha! 
 
Med detta vill jag säga att var sak har sin tid. Nu bor Vendela hos Emma och placerar sig i LB-klasser, hoppar och satsar mot SM i dressyr, precis som hon gjorde hos mig! Hon lever ett superbra liv som tävlingsponny och får all uppskattning hon behöver (och lite till). Det har blivit exakt som jag ville, därför kommer jag aldrig någonsin ångra att jag sålde henne. Det är också vetskapen om att hon har det så bra som gör att jag inte saknar henne lika mycket heller. Även om jag skulle få, så skulle jag inte vilja åka och hämta hem henne, för hon tillhör Emma nu. 
 
En del av henne kommer dock alltid att tillhöra mig, och den delen glömmer jag aldrig. Det är alla minnen hon och jag delar tillsammans. Och det bästa är att dom gånger jag träffat henne nu efteråt, så vet jag att hon kommer ihåg hon också. Varken hon eller jag glömmer tiden vi hade tillsammans, även om den aldrig kommer tillbaka. 
 
Här kommer en enorm bildbomb från våra tre år tillsammans! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Skärnell

Kan bara säga att hon har det bäst och ikväll ska Vendela och ja fira ett år tillsammans med morötter , godis , äpplen ❤
Du vet väl Freddi är att du är så välkommen att komma och hälsa på Cavendishan ❤ kram från oss två .

2012-11-14 @ 16:43:43
Postat av: Julia

Blir så glad av att läsa detta för din skull! Du är så klok. Blir även glad av att se bilderna. Ni var så fina.

2012-11-14 @ 18:37:17
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Ellen

men gud är det redan ett år sedan du sålde henne? jag trodde inte jag följt er blogg så länge... xD men man blir verkligen glad över att läsa detta inlägg, hur förnuftigt men ändå fint det är :) å bilderna var väldigt fina och visande :)

2012-11-14 @ 20:19:58
URL: http://basjkirbrudarnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback