Min syster och Qarlos

Qarlos var så seg och trött på clinicen i tisdags att vi strök hela veckan innklusive gårdagens tävling. Han har ju verkligen levererat senaste tiden, så det gjorde inget. Dessutom har jag passat på att göra annat undertiden, så det funkade utmärkt för mig med lite horse-off-time. Varit med Gustav ute i stugan, haft party i mitt hus och lite annat sånt som man gör i sitt vardagliga liv! 

Något roligt som hänt är att min syster följde med ut till stallet i torsdags och även idag. Hon mår väldigt dåligt av olika anledningar och kände att hästarna fick henne att må lite bättre. Hon red när hon var yngre, på min gamla hopponny Nico, men har inte suttit på en häst ens på tre år nu. Och för tre år sen skrittade hon av Vendela efter ett pass, ingen ridning direkt. 

I torsdags så var vi ute och gick i skogen och jag var bredvid, men idag fick hon rida själv på utebanan och det gick jättebra!! Hon kunde till och med trava själv, Qarlos är så snäll att det går utmärkt! Bilderna är från i torsdags :) 















Kommentarer
Postat av: Julia

Vad härligt med glädje från hästar när man mår dåligt!

2012-05-20 @ 23:43:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback