Tävlingsvecka

Tävlingsvecka denna veckan, det betyder att det är tävling på söndag! LB1 med Qarlos i Heda, aldrig varit där förut faktiskt. Klassen är full med 40 starter så jag är glad att vi kom med! Håller tummarna för ett sent startnummer :) 

Red på utebanan i måndags och igår fick han vila. Kändes bra på utebanan, förutom att han kändes lite tung i början av passet. Det gjorde han ju även på träningen i fredags, hmm. "Red bort det" med tempoväxlingar och sådär, men om det känns likadant idag så ska jag nog kolla lite extra med Karin. Kan ju ha något med sadeln att göra eller så, behöver inte alltid handla om ridmässiga fel när något känns galet. Dock är ju ridningen och dom fel man själv gör orsak till typ 90 % av allt som känns konstigt, så att rannsaka sig själv är första bästa åtgärd alla gånger. 

Här var han inte tung, men om han varit så hade det varit mitt eget fel eftersom jag bjuder in honom att "dra tillbaka" genom att luta mig bakåt och ta stödet själv istället för att låta honom söka det :)




Kommentarer
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Du är en så duktig ryttare Freddi!

2012-03-15 @ 21:21:26
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback