Bra ridpass 15/3

Qarlos gick så himla bra igår, vi lyckades verkligen med jättemånga bra saker i både traven och galoppen! Känns så himla härligt, jag har verkligen bestämt mig nu för att lyckas träna upp min sits, rygg och bålstabilitet för att kunna rida precis som jag vill! 

Vi gjorde lite tempoväxlingar och serpentiner, galopperade på lite volter och längs fyrkanten. Han var framåt, trampade under sig och kom upp i en avspänd form. Jag tippade mitt bäcken rätt, fick ihop skulderbladen och höjde handen. Känslan var helt rätt stora delar av passet och jag fick mycket att spara. Det som var häftigast var den power som Qarlos fick! Världens tramp i steget och värsta takten och schwunget, och där kunde jag sitta och glida med. När vi väl får till det så är det verkligen såå bra!

Känner mig allmänt motiverad och taggad på att komma vidare och fortsätta utvecklas. Det är det roligaste med att ha en häst som jag själv utbildar; vi utvecklas tillsammans! Varje liten framgång och litet framsteg blir en förbättring och därför är det lättare att känna att det faktiskt händer något. Det är det som är det roliga med ridningen, att känna hur allt slit lönar sig. Nu kan Qarlos göra toppen tempoväxlingar i både trav och galopp. I höstas var jag säker på att det skulle ta minst ett år innan det skulle funka. Bara en sån sak! 

Vill passa på att skriva lite när jag ändå är så glad, då kan jag se tillbaka på detta inlägg och minnas den pepp-känsla som fyllde mig och kanske hitta tillbaka till den om det känns motigt. En blogg är inte bara till för läsarna, den ger mig som bloggare otroligt mycket också! :) 





Kommentarer
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Härligt att det gick bra!

2012-03-16 @ 23:56:19
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback