Qarlos

Har nu börjat sätta igång Qarlos efter den 3,5 veckor långa vilan. Skritt i skogen betyder det, tar en runda som tar ca 40 min att skritta. Idag travade jag uppför en backe eftersom Qarlos galopperade på tvären för alla bromsar och försökte bocka = bättre att trava några dagar för tidigt än att flyga i backen och Qarlos skenar hem. Tycker iaf att det är bra att han har mycket energi och är så taggad till arbete som han är! 
 
Vi har köpt en ny sadel åt honom, en likadan som han har haft hittills. Eftersom den han hade är Elisabeths så kände vi att det är dags att lämna tillbaka den helt enkelt. Han är fet också haha, som en tunna! Hoppas på att få bort det fettet snart, kommer inte bli nåt kraftfoder på ett tag. Galopp är ju det bästa mot fetma läste jag, men är rädd för onödigt slitage på benen om han far runt med 100 kg övervikt. Ska höra om jag kan få ha honom inne antingen dag eller natt, bra för bantningen. 
 
Här kommer fler bilder som jag redigerat upp på en fin Qarlos i Vingåker! Vi kom trea på 67,8 % i LB3 :D
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Är han din nu? Haha, hänger inte med här haha.. och tänkte när du skrev att sadeln var någon annans? :)
Kramis!

2012-07-25 @ 20:49:29
URL: http://lvdressyr.blogg.se
Postat av: Ebba

Så fina ni är! grattis :)

2012-07-30 @ 12:39:34
URL: http://ebbamarialouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback