Igångsättning

Såhär ser Qarlos igångsättningsplan ut denna vecka (på ett ungefär såklart, planer är till för att ändras) 
 
Måndag: Skritt i skogen 40 min
Tisdag: Skritt i skogen 40 min
Onsdag: Skritt i skogen 40-60 min
Torsdag: Skritt i skogen 40-60 min
Fredag: Skritt + korta travtsträckor i skogen 40 min
Lördag: Skritt + trav i skogen 40 min
Söndag: Skritt + trav på ridbanan 20-30 min
 
Detta kan variera såklart. I måndags tex så skrittade jag bara på lång tygel, medans jag idag kortade tyglarna och gjorde skänkelvikningar, halter, serpentiner osv längs stigen i skritt. Tyckte det funkade bra! Har en ambition att börja jobba mer ute också, inte bara på ridbanan. Fast ibland är det självklart skönt att rida ut med sällskap och bara prata och låta hästen tuffa på. Issa och jag brukar dock tempoväxla - tips till alla er andra som rider ut! 
 
Qarlos och min syster för några månader sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback