Hur jag började rida

Många som håller på med ridning började genom involverade föräldrar i sporten, som antingen håller eller höll på med ridning/hästar. Men ingen av mina föräldrar var hästintresserade eller hade någon erfarenhet av hästar.

Några av er kanske undrar hur jag hamnade i det här spåret med hästar eftersom mina föräldrar inte hade någonting med det att göra. Det hela började med att jag hängde med min kompis Johanna (som ni kanske känner igen) till stallet till hennes dåvarande foderponny. Det var alltså hästen Nizze hon red och hade hand om. Jag fick testa på att rida och trots att jag var rädd för djuret tyckte jag det var riktigt roligt och fortsatte följa med några gånger.

Efter ett tag ställde jag mig också i kö till att få börja på ridskola. Jag fick hoppa in i en grupp som redan ridit ett tag eftersom jag redan lärt mig de flesta grunderna osv. När Johanna så småningom skaffade egen häst tog jag över hennes fodervärdsdel på Nizze och red då alltså både honom och på ridskola samtidigt. Jag kommer fortfarande ihåg att jag var väldigt beslutsam om att jag ville bli bra på att rida. Freddi och Johanna hade ju ridit flera år längre än mig, men tror nästan det motiverade mig och gjorde att jag ville bli bättre!

Med tiden blev jag lite bättre och fick även mer erfarenheter med nya hästar osv! Sedan år 2007 fick jag min första ponny och jaaa, resten av historien känner de flesta av er till :D

Jag och finaste Nizze, år 2005/2006 typ?


Har tyvärr inte så mycket bilder på den här datorn och har ju som sagt inte tillgång till den andra, eftersom jag fortfarande är på sjukhuset :)


Kommentarer
Postat av: Moa

Hur mår du just nu? Tänker på dig och hoppas du blir helt frisk snart :)

2012-01-08 @ 15:18:34
URL: http://moathorngren.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tänk vilken tur att du fick möjlighet att fortsätta utvecklas som ryttare!! Och nu har du ju också en jättefin häst som du kan fortsätta utvecklas med!!

2012-01-08 @ 20:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback