Upp i sadeln igen

Tidig träning idag, upp i sadeln bara..! Qarlos ska gå ett pass till idag och det ska bli riktigt kul. Fick mycket beröm själv igår, på båda hästarna. Känns jättekul eftersom jag själv tycker att jag gjort en utveckling, jobbat hårt för att lyckas också och komma någonstans. Min timing är bättre, mina händer är bättre, jag sitter mycket bättre och jag och Qarlos har gått från att vara just "jag och Qarlos" till att bli "vi", vi är ett ekipage nu. 

Båda Karin är mycket stolta över att jag nu har klarat av steget från ponny till häst, nu är det över. Mycket slit, svett och tårar (blod har jag undvikit än så länge!), men jag har ta mig fan klarat den svåraste övergången i hela mitt liv. Känns så himla bra, är så nöjd med mig själv. Ibland så funkar verkligen inget med ridningen och då blir man ju så sjukt ledsen, arg och besviken. Igår funkade allt, inte bara på en, utan TVÅ hästar och det känns så roligt bara! 

Har fått så mycket skäll, så mycket kritik och så mycket saker som jag verkligen måste jobba på. Har fått kämpa och legat på gränsen för vad jag orkar med och hur mycket jag varit beredd att lägga ner. Men har klarat det nu, just därför var det så skönt att få lite beröm igen, höra att jag jobbat på bra och att det är stor skillnad. Att jag inte bara rider runt helt meningslöst varje dag utan att det faktiskt HÄNDER något med både mig och Qarlos!

Kommer säkert att få en hel del skäll nu idag istället, nya mål som ska sättas och senare uppnås. Jag sparar dagens känsla helt enkelt! När jag kommer hem efter dagens hästäventyr så ska jag umgås med Gustav, ska bli mysigt :) Hade mellokväll med mina bästa Issa och Janni igår, haha. Så kul vi har, snacka om att jag växt upp med dom två! <3

En rolig vår ligger framför mig nu, hoppas den kan komma snart bara..!





Kommentarer
Postat av: Karro Grape

ja den där övergången från ponny till häst är bannemej inte enkel.. och då har jag ändå ridit stor häst parallelt med ponny sen jag var 14..!! :)

2012-02-19 @ 23:24:30
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback