Träning för Karin 24/2

Träningen för Karin idag med Qarlos gick jättebra! Vi tränade på att korta-länga stegen och jag fick tänka om när det gäller min ridning i längningarna. Får jobba vidare lite där med mig själv. Positivt var hur bra dom korta stegen var, Qarlos svarade snabbt och jag visste vad jag skulle göra. Kul att vi gått framåt! 

I galoppen så fick jag vända över ridbanan för att med hjälp av det korta, raka spåret få hjälp med att samla/korta honom mer i galoppen via av ytterhjälperna. Galoppen var på topp idag, jag kunde sitta i nolläget och göra ingenting och han bara rullade på i rund form med härligt stöd och sug. Hade idag både påsjuktet, ryggen och även stödet framme i tyglarna. Måste passa så att jag själv inte tar åt mig tygeln för mycket, utan det ska verkligen vara Qarlos som tar stöd på bettet och inte jag som tar handen bakåt. 

Ska jobba vidare med min ridning i längningarna, samt att jag måste bli ännu bättre på att hitta handens neutralläge. Vill antingen gå fram med den eller ta den åt mig i nuläget. Annars så ska jag fortsätta jobba på som jag gör med korta och långa steg samt se till att ha Qarlos genom kroppen! Det gick toppen idag och jag är så glad för det! :D 

Kommer nya bilder på Qarlos senare! 




Kommentarer
Postat av: Elisabet

Bra jobbat båda två!

2012-02-24 @ 18:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback