Måndag 13/2

Har haft lite flyt med Qarlos nu på senaste, han gick toppen på fredagens träning för Karin! Pigg och glad och vi lärde oss massor. Vi går framåt hela tiden och lär oss massa nytt, det är såå kul att träna :D Han fick sedan vila lördag (tävlingar hela dagen på anläggningen) och så red jag och Issa ut en långis på 1,5 timme igår i det härliga vädret. Jag och Issa hade en jättemysig helg med tacos, övernattning och en promenad i solen. Nästan vår ute ju! Våra munnar gick i ett, som vanligt, alla som passerade måste ha lett lite åt oss sen efteråt. Vi hade iaf superkul!

Idag så red jag hur som helst i ridhuset, gick toppen. Gjorde lite samma saker som på träningen i fredags, dvs tempoväxlingar och övergångar. Qarlos svarade toppen, framförallt framåt idag i traven. Räckte med att jag bad honom en gång och sedan så gjorde han vad jag sa på en gång. Han håller på att utvecklas till en riktigt trevlig och ridbar häst, och senare så hoppas jag på att han har lika många växlar som Vendela hade när jag sålde henne. Han har alla förutsättningar, så det är inget jag tvivlar på. 

Galoppen började lite sämre idag, han ville bli lång och hastig på långsidan i vänstervarvet. Orkade inte bära sig, och jag tänkte inte bära honom i tyglarna. Fick lite fula avbrott innan jag lyckades rida mig igenom det med mycket ytterhjälper. Glad att jag inte började fippla med tyglarna och bettet på honom, då blir han bara ännu tyngre. Hittade nu istället jättefina lägen, framför allt i högergaloppen. Gjorde riktigt bra tempoväxlingar där, ar längesen jag gjorde sånna riktigt, riktigt bra. Var Vendelas specialitet, kommer nog att bli Qarlos också så småningom :D 

BTW JAG KLARADE FAS B IDAG PÅ KÖRTEORIIIIN! :D

Jag och Vendela när vi fick vårt rekord i LA1, 72 %! Vann klassen och fick detta random pris hahah :D




Kommentarer
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

GRAAAAAATTTTIIIIS!

2012-02-14 @ 17:49:40
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback