Jourjobb

Godmorgon fellas! Idag så har jag jouren i stallet, vilket innebär att jag ska släppa ut nu klockan 8 och innan dess satt på alla privathästar täcken. Sedan ska jag sopa + lägga in lunch på privatsidan innan jag kan åka hem och sova igen. Fick sovplats hos Gustav, han bor närmre stallet än jag, så går snabbare att cykla därifrån! Han ääälskar dessutom att sova bredvid mig när jag kommer hem sen, kryper ner bredvid honom och stinker stall i hela håret. Jag förstår honom, vem älskar inte lukten av instängt hästbajs?! ;) 

Sedan har jag även intaget och då åker jag tillbaka till halv 3 och tar in hästarna och tar av täcken på privathästarna, även benskydden på dom som har. Passar på att fixa åt Qarlos också, han får antingen vila eller skrittas idag, han har gått både bra och hårt nu på senaste. Sedan ska jag tillbaka på kvällen mellan åtta och nio och fodra alla hästar, sedan är det kväll och jag är ledig. Jobbigt eftersom detta jobb låser upp mig hela dagen, dock så är ju inte själva arbetet så krävande. Allt har sina för- och nackdelar! :)

Privatstallet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback