Tisdag

Igår så vann jag och mina två kompisar första pris för bästa UF på julmässan här i Kattne! Så kul, men knappast en slump eftersom vi jobbat (och fortfarande jobbar) rövarna av oss. Igår var jag hemma vid sju, Kala fick vila. Idag så har vi planerat och köpt grejer, planerat lite till och gjort massa annat så idag var jag hemma vid sex. Tar på krafterna! 
 
Blev ett sent pass i tältet med Kala idag, igår fick hon vila. Jobbade mycket i skritt och såg till att hon vände med yttersidan när jag vände i mina fyrkanter. hon kändes engagerad och fokuserad; klev på med fin bjudning och öronen rakt ut, lyssnade efter signaler att följa. I traven sedan så kändes hon superpigg istället och inte alls fokuserad. Mitt mål för ridpasset blev då att kunna inverka med skänkeln överhuvud taget. 
 
Fortsatte att vända, och var noga med att rida lätt i långsam takt utan att lämna sadeln för fort. Hon lyssnade fint tillbaka på det, även om hon var väldigt laddad. Blev bättre och bättre och började kunna fråga om lite lätt ställing inåt och göra lite böjda spår. Sedan fick hon galoppera några varv med mig i lätt sits innan jag satte mig ner och kortade upp henne lite på yttertygeln. Hon svarade fint med egen bjudning fram till handen och jag kunde be om lite formning av innersidan med min inre skänkel, hon svarade på det också och jag kunde bara ta ett litet tygeltag inåt och så var hon sååhäär fin! Egen bjudning och fram till handen.
 
Red likadant i andra varvet nnan jag travade av och var nöjd. Kunde inverka fint med skänkeln att jag kände att vi nåt målet med ridpasset, trots att det bara tog 20 minuter. Kala var lite svampig i ett bakben idag, men efter att både Lisa och Maja känt på det och sagt att det antagligen inte var nåt så kände jag att jag kunde rida ändå! :) Imrogon blir det träning för Karin, längesen nu. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback