Tillbaka

Min dator har haft problem med internetanslutningen och är fortfarande seg, så jag har inte kunnat blogga på ett tag. 
 
Igår så blev Öljemark-träningen inställd för min del, ett av hjulen på transporten hade frusit fast (-17 här i Kattne BURR). Väldigt irriterande när tre av hjulen faktiskt rullade, men efter 45 minuter gav jag och päronen upp. Eftersom tältet var fruset (och likaså utebanorna) och jag inte var sugen på att ge mig ut själv i mörkret igår så blev det vila för Kala. 
 
Idag red jag ett pass i ridhuset däremot. Gick bra tycker jag, känner mig nöjd! Så SVÅRT att rida bara. Sitta stilla med händerna, inte fixa och inte rätta. Bara vara. Största utmaningen för mig som är perfektionist och vill fixa allt själv in i minsta detalj! Fortsätter att rida fyrkantigt och få med yttersidan. 
 
Började lite knackigt, Kala tittade lite och jag red halvdant. Stramade dock upp mig och tycker att det blev ett bra pass. Fick till många fina steg i både trav och galopp med rätt känsla. Kala flyter så lätt, hon är helt underbar när hon hittar sitt läge. Dock mindre underbar när hon inte hittar det. Men somsagt; longeringen har hjälpt henne massor och hon hamnar inte i "studsläge" i galoppen, där man nästan får känslan att hon lättar fram, längre. Hon tar för sig fint, frustar och går fram. Duktig tjej! Hon har även slutat att dra sig utåt så mycket, förut var det svårt att rida på den öppna delen av volten. Hänger antagligen ihop med att jag nu har sån koll på yttersidan!
 
Ska bli kul att få fortsätta rida och träna henne, hon är riktigt rolig att hålla på med :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback