Dålig uppdatering

Åh, en vecka som denna så är det tur att jag inte försörjer mig på bloggandet! Min dator vägrar för det mesta att ansluta till internet, bloggappen på mobilen har totalvägrat att ens logga in och så har jag jobbat halvt ihjäl mig med vårt UF! 
 
Kala gick som jag skrev toppenbra i onsdags, sen fick hon två vilodagar eftersom jag helt enkelt inte hann. Gjorde henne tydligen gott eftersom hon flöt fram som aldrig förr i ridhuset igår! Så fin och mjuk, sån takt hon har dessutom. Hon är så lätt och luftig i sina rörelser, när man väl hittar läget på henne så är hon helt underbar att rida verkligen. Bitarna faller på plats mer och mer. Igår så var galoppen superfin i båda varven och jag hade koll på yttersidan också. 
 
Det är svårt att samsas med andra i ridhuset på en vinglig unghäst bara. Kala klarar balansmässigt inte av så små volter och snabba vändningar, dessutom så är det inte säkert att hon har en nödbroms heller. Ibland fattar hon inte vad jag menar när jag säger sväng heller, så det är lätt att vi hamnar ivägen för andra som rider. Lite jobbigt såklart, men jag ber om ursäkt och folk förstår ju fullt ut när jag säger att Kala är en grön fyraåring. :) 
 
Idag så tog vi en härlig adventsritt tillsammans med Elin, Maja och Annette! Första gången Kala får vara i en lite större grupp och det tyckte hon vas askul. Bockade och hade sig, men bara glad och nöjd med livet. Jag kände likadant, fick i och med detta känna på både piruettgaloppen (trava är ju tråkigt när man kan galoppera?) och passagen (varför trava normalt som alla andra när man har överskottsenergi?) så jag känner att mitt framtidshopp tar sig mer och mer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback