5 december 2012

Efter att Artie vilat i tre dagar verkade det som han hade fått nog, han hade massor av överskottenergi och blev sådär översocial. Jag skulle försöka longera honom här om dagen efter att ha gått i ridhuset med honom, men han blev helt till sig och gick knappt att få honom att skritta. Så igår bestömde jag mig för att rida lite på honom, endast skritt och något varv trav. Han kändes helt ren så det var en lättnad. 
 
Idag var det snökaos i Kattne så fanns inget annat ställe att rida på än ridhuset, om man inte ville blåsa bort förstås. Jag jobbade mest med att flytta Artie, ställa och arbeta för att verkligen få honom förljsam. Skrittade länge och flyttade in och ut bakdelen och varierade hela tiden för att se att han var med. Travade även lite och gjorde samma sak där och han kändes riktigt, riktigt fin! Tog ett varv i galopp och där märkes det verkligen att han vilat några dagar, där kom energin fram och han bockade lite grann. Ville inte galoppera för mycket eftersom han nyligen varit ofräsh, utan ville mest känna på alla gångarter.
 
I morgon åker jag till Stockholm så återigen kommer uppdateringen från min sida bli lite seg. Kan försöka slänga in ett ohäst-relaterat inlägg om ni vill det? Under helgen jag är borta har Amanda hand om Parte, så han är i goda händer ;D
 
Sjukt mycket snö när jag skulle hämta Artie i hagen. Såklart stod han längst bort och på vissa partier i hagen var snön upp till knäna! Allt åkte in i stövlarna....

Kommentarer
Postat av: Julia

Vi har fått massa snö här med, gillar att det kommit men tycker det kan bli för mycket..!

2012-12-06 @ 23:51:37
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback