All good things come to an end #2

Nu har Qarlos åkt till Flyinge, där hans ägare satt honom på vidareutbildning. Han åkte imorse och eftersom jag var i skolan så kunde jag inte vara med. Jag fick istället säga hejdå till honom igår. 
 
Jag är så tacksam över året jag haft med Qarlos. Han är en så snäll och gosig häst som jag verkligen lärt mig rida på. Tillsammans med honom har jag tagit det stora steget från ponny till häst med motivationen i behåll och det är mycket tack vare honom som jag är där jag är idag ridmässigt. Är så tacksam för alla bra träningar, tävlingar, uteritter och mysiga stunder jag haft med denna fina häst. 
 
Tyvärr så var det inte såhär jag ville ha det, meningen var att jag skulle ha Qarlos, alltså köpa honom och fortsätta satsa vidare tillsammans med honom. Nu blev det inte så och det känns självklart tråkigt. Men jag har gråtit klart och rest mig, sådär som jag alltid gör när en katastrof inträffar i mitt liv. Jag är i alla fall nöjd och stolt över vad jag har åstakommit med hästen som kom hem till mig ostartad och kantig förra året, och det är det som räknas. Alla inblandade känner sig nöjda, alla har fått ut något av detta samarbete och det är huvudsaken.
 
Jag och Qarlos är inte ett team längre, vi gick skilda vägar idag och han sällar sig nu till skaran av fina hästar vars vägar korsat mina. Jag tänker på honom med glädje och det ska bli spännande att följa hans framtida utveckling. Jag hoppas att någon annan kan älska honom så som jag gjort och ta ut honom på tävlingsbanan igen. För mig är tiden med Qarlos nu ett minne, ett fint sådant som jag kan plocka fram när jag vill. Det minnet är värt mer än bara pengar. 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad trist :( Ska du leta efter en ny häst eller ta en paus?

2012-08-28 @ 19:18:57
URL: http://dalaryttarna.blogg.se
Postat av: Mikaela

Va synd, ni vara så fian tillsammans <3
Hoppas du hittar en ny, lika fin häst :) (om du ska köpa en ny?)

2012-08-28 @ 21:11:17
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Karro Grape

Usch vad trist!! :((

2012-08-28 @ 22:14:28
URL: http://karrodandy.blogg.se
Postat av: Julia

:( Du får skaffa dig en ny, egen pärla tycker jag!

2012-08-30 @ 15:31:01
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Mikaela - RYTTARDUON

Tråkigt :( tyvärr blir det aldrig som man tänkt sig.

Min lilla prinsessa är eventuellt till salu om någon passande dyker upp. Så säg till om det kan vara något.

2012-09-06 @ 09:19:56
URL: http://ryttarduon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback