Seger!

Knappt fattat själv ännu att jag och Qarlos slog alla andra 39 ekipage idag och tog hem segern i LB2! Jag som aldrig ridit programmet dessutom, så det var totaldebut för oss idag. Qarlos inledde med at fly framridningen, tur jag satt kvar. Stod lite skräp i ena hörnet som såg mycket läskigt ut. Resten av framridningen flöt dock på bra, värmde upp på långa tyglar lite lagom snyggt. Ett vinnande koncept! 

På banan så blev Qarlos rädd för spegeln på kortsidan först, men han fick galoppera förbi några gånger. Rider ALLTID in på banan i galopp nuförtiden, det ger honom minst utrymme till att titta på saker utan ger honom en tydlig uppgift att fokusera på istället; galoppera på. Bra tips från mig sådär! :) Oftast får man dessutom mer schwung och spänst i traven efter en rejäl galopp, bryter alltid av och börjar när domaren blåser. 

Programmet flöt utan större problem och utan missöden. Hann inte korta tyglarna inför galoppvolterna och Qarlos kändes bitvis en aning tung i handen, men det var det. Inget som verkar ha påverkat så mycket dock, resultatet blev 209 p och 69,6 5! Helt galet, riktigt överraskad över det resultatet, kände själv att det var en stadig bra prestation, men SÅ bra hade jag aldrig gissat på. 

Höll på att sluta riktigt snopet då jag (tydligen) glömde visa vaccinationsintyg innan start och det lutade åt att jag blev utesluten. Några minuter i ovisshet senare kom jag dock undan med en varning. Qarlos är givetvis vaccinerad, annars skulle jag ju inte tävla och det förstår dom också. TR har ändrat reglerna för i år (IGEN) så nu ska man tydligen visa igen. Jaja, jag kommer alltid att vifta med mina papper i seketariat framöver, detta var fösta och sista gången jag missade nåt sånt! 

Framridning, notera at jag gjorde dom snyggaste knopparna jag nånsin fått till idag!
























Kommentarer
Postat av: Moa

Grattis till segern! :D

2012-04-15 @ 23:53:46
URL: http://moathorngren.blogg.se/
Postat av: kristina

Grattis! Ärevarv med markkontakt?

2012-04-16 @ 06:15:40
Postat av: Ebba

Grattis till segern!:D och supersnygga knoppar! :) Kram

2012-04-16 @ 08:44:28
URL: http://ebbamarialouise.blogg.se/
Postat av: Julia

Men så roligt! Grattis!!

2012-04-16 @ 21:02:11
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Grattis!!! :D Gud vad roligt!

2012-04-16 @ 21:27:49
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: PP

Grattis Freddi!!! Bra jobbat :)

2012-04-19 @ 11:55:46
URL: http://mazy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback