Qarlos 20 april

Idag var Qarlos så himla rolig att rida! Han var pigg, mjuk och framåt. Lite spänd i början av passet eftersom vi var i tältet, lämnade dörren öppen för sakens skull. Han är rädd för in-/utgångar så lika bra att träna, kan hända att vi måste rida fram med en dörr öppen på tävling tex = viktigt att allt funkar! 

En fördel med att han var lite spänd och vaken var att han var himla kvick i skritten. Brukar vara lite sävlig med stora steg annars och svår för mig att rå på eftersom han bara länger ännu mer när jag driver, så det var bra idag! Red fyrkantigt och han höll ett fräscht tempo med jättefint stöd. Han frustade massor och det kändes verkligen på hela honom att han tyckte att det verkligen var toppen att få göra något igen (han har promenerat och vilat dom två senaste dagarna). Alltid roligt att rida på en häst som riktigt lyser av arbetsglädje! 

Tänjde lite på gränserna i galoppen genom att rida förvänd, funkade sådär först, fick ha mycket ben och låta det bli övertempo på kortsidorna (följde fyrkanten), men ska jobba vidare med det. Han blir inte spänd och stressad iallafall och det gör ju saken mycket lättare. Bara att kämpa på, blev bättre på bara idag.

Qarlos är så rolig att rida, idag blev jag så glad att han är nästan min häst (har honom på foder för er som inte vet)! Han har sånna kvalitéer och sån arbetsvilja att han verkligen är en riktigt BRA häst att sitta på. Måste faktiskt säga att jag ridit en hel del olika hästat vid detta laget och Qarlos ligger himla högt upp, även om alla varit härliga på sitt sätt. Jag och han är perfect match helt enkelt, vi trivs verkligen att jobba tillsammans! 





Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken fin bild på er! :)

2012-04-20 @ 22:01:21
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Jenny

När kommer Issa tillbaka? Saknar hennes inlägg och bilder på fina Artie :)

Och en till grej, skulle ni kunna dela med er av Instagram- och Twitteranvändarnamn så man kan följa er i dagliga livet?

Svara gärna i ett inlägg, jag kommer tappa bort den här kommentaren, haha

2012-04-20 @ 22:06:21
Postat av: Julia

Hoppas på att få se lite nya bilder på er snart!



Sv: okej! Ja, det är nog definitivt värt pengarna. Har tidigare köpt ett schabrak från hööks och den blev nopprig snabbt och tappade passformen :/ Men det är ett helt annat typ av schabrak än detta. Jag må låta snål (haha!) men plånboken är ganska tom just nu så även om det är billigt, så kostar det ju.

2012-04-21 @ 02:23:16
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback