Vendela 29/9

Idag så fick Qarlos en välförtjänt vilodag och jag red bara Vendela. Tog oss ett pass på lilla utebanan och det var så härligt så! 

Det var riktigt roligt att rida min prinsessa idag, hon är ju min andra halva. Hästen som är känslig på precis rätt sätt och formad efter mig. Idag så var hon lite kärv i högersidan, men det var ju ungefär två månader sedan jag la full fokus på ett pass med Vendela fullt ut så det tycker jag att hon får komma undan med. Släppte mer och mer under passets gång iallafall, allteftersom vi nådde avspänning i såväl knopp som kropp. 

Red på stora bågar i början, svängde lite högt och lågt för att få henne med mig. Men det var hon faktiskt idag, skrittade henne länge i låg form så att hon hade redan dragit på sig jobbminen (ni vet den med öronen rakt ut?) och gått in i full fokus. S¨å det var bara att rida på, Vendela hängde med på allt. 

Jag hade glömt vilken fantastisk takt hon har i sin trav. Dam-dam-dam, helt jämna steg och Karin, som stod och tittade, la kommentaren "hon är såå rörlig nu!" Och det har hon verkligen helt rätt i, Vendela är överlag supermjuk och trevlig att rida. Massa härlig energi, hon hade verkligen roligt idag när hon fick utnyttja sin kapacitet lite mer. 

Samlade galoppen lite mer i slutet av passet, utan att hjälpa henne med drivande hjälper mer än att hålla igång galoppen. Hon är verkligen världens bästa att jobba med, som hon tog i och arbetade! Den arbetsglädjen och energin hon besitter, det är det som kan ta henne hur högt somhelst..!





Kommentarer
Postat av: Ellen S

det är så härligt när hästen är framåt och positiv till arbetet :)

2011-09-30 @ 15:52:34
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback