Dagens ridplaner

Idag så ska jag rida Vendela ett pass igen hade jag tänkt, får se om jag vågar mig på lite förvänd idag. Har faktiskt saknat att svischa runt i stadig, förvänd galopp. 

Får se hur hon känns dock, känns hon inte igenom i galoppen så håller vi oss i rätt galopp helt enkelt. Annars sänker hon ryggen och blir för hög i formen. Varken bra eller kul att svischa runt i, så ska vi helt enkelt inte ha det. Men hon kändes verkligen back och track igår, på helt rätt väg så vi får se hur det blir. 

Måste komma ut mer på rakt spår efterhand känner jag, innan hon sträckte till sig så var hon så himla trevlig oå både rakt och böjt, något jag jobbade mycket för. Nu är hon fin på böjt men svajar lite fram till handen på rakt, så vi har lite kvar att jobba igen såklart! Var ju ett tag sen vi jobbade "på riktigt" somsagt. 





Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Haha, då skrattade du va? xD Haha, det skulle jag göra om Bullen eller Smulan ramlade i karet x)



Just det, Dill & Doris, det ska jag lägga på minnet :D

2011-09-30 @ 13:57:22
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin häst :))

2011-09-30 @ 18:56:23
URL: http://cavall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback