Testar nya plattor

Igår fick jag en idé att jag skulle byta ut mina stigbygelplattor! Louise frågade oss i helgen om hur ofta vi faktiskt byter plattorna eftersom de blir rätt slitna när man rider ofta i samma. Hon berättade att hon alltid byter till när hon ska hoppa eller tävla, just för att ha bra grepp just då.

De som är i gummi med små "pluppar" blir mest slitna och behöver bytas oftare än t.ex. de i metall som håller betydligt längre. Innan jag bytte igår hade jag Moutain Horse stigbygelplattor som hör till mina stövlar, alltså de med ett mönster som passar till stövlarna. De har inte blivit ett dugg slitna eftersom det är så tjock gummi, men jag hade ett par stigbygelplattor i metall hemma som hör till mina stigbyglar så tänkte variera lite då :D

Så här ser alltså mina stövlar ut underifrån, så stigbygelplattorna matchade sulan


Helt oanvända plattor trots att stigbyglarna är nästan 4 år gamla och de inköptes samtidigt. Men bättre sent än aldrig! ;)




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haha, smart :)

2011-10-05 @ 23:13:31
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback