Tisdag

Gjorde det värsta av det värsta idag; jag missade en fucking sovmorgon! Kunde ha börjat kvart i tio istället och värt att nämna är att mitt schema inte innehåller några somhelst sovmornar detta läsår. Hur sorgligt är det inte? Gör inte saken bättre att jag sitter helt själv i klassrummet nu, forever alone..

Tur att skolan gett mig UFO-hörlurar så att jag kan dunka musik iallafall! Ser galen ut på bilden, men det är jag nog också så den visar bara mitt rätta jag


Vet inte vad jag ska göra med Vendela idag, får se om det blir något alls. Hon har iallafall fått veterinärtid den 27:e september, så då ska vi se vad veterinären har att säga om mitt hjärta. Jag vill så gärna att hon ska bli frisk. Min häst Cavendish är aldrig skadad, hon gör inte illa sig. Hon är en stålponny som klarar allt. Ack så trevligt det vore va? Fast jag är väldigt tacksam över hur länge hon var helt utan skador innan. Fina häst <3

Någon frågade om Qarlos, förstår att ni undar. Han kom ju in här i bloggen för att försvinna ut igen lika fort. Men jag och Karin har gjort upp en deal nu om det där. Hon tränade för Öljemark på honom i helgen (jag var tillfrågad att ta andra dagen, men nöjde mig med att träna Bingo denna gång) och Karin ska även starta honom i Björkvik nu på lördag. 

Även denna gång fick jag välja om jag ville tävla honom, men jag känner att jag hellre låter Karin göra debuten med honom. Schysst va!? ;) Haha, det är utomhus och Qarlos kan vara lite tittig ibland, Karin har ju tävlat en hel del så hon kommer att reda ut det mycket bättre än jag. Detta innebär att hon rider honom denna vecka också. 

Men sen så är tanken att jag ska rida honom på heltid, så det ska bli roligt! Ska prova hoppa lite mer med honom, rida ut och massa annat. Ser fram emot att få göra upp lite mål och komma igång och träna med honom, lära känna hästen lite mer på riktigt. Öljan gav nämligen Qarlos tummen upp "om Freddi tycker att det är roligt att rida honom" och det har jag ju tyckt hittills så detta blir bra hörrni! 




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Förstår fortfarande inte riktigt, är han som din egna häst eller hur är han? :)



Eller är det Karins häst som du hjälper till att rida? :)

Känner mig lite trög .. :p

2011-09-27 @ 22:57:22
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback