Styrkor och svagheter med min sits





Styrkor
* bra hållning
* bra blick
* snygg till tävling
* mjuk ridning (enligt protokoll från många olika domare)
* sitter stilla
* inverkar främst med sätet

Svagheter
* hamnar snett till höger
* tippar vänsterhanden
* börjat få ostadiga underskänklar (pga att jag är lång på ponnyerna)
* lätt att hamna i "robotläge", där jag sitter som en docka på hästen
* lätt att bli stel i axlarna
* armbågarna vill gärna peta ut, framförallt vänster
* hälarna pekar oftast uppåt (även är är det längden som spelar in)





Kommentarer
Postat av: Julia

Tycker att du ska lägga till på bra-sidan:



Korrekt lodrät sits

Följsamhet

Bra position i sadeln

Balanserad



:)

2011-09-09 @ 01:42:39
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Ser upp till dig Freddi, gör verkligen det.

Många hade liksom bara skrivit att dom var bäst och allt det där. Men du, ja jag kan inte beskriva, men du är en förebild för många! Som hittar både rätt och fel med sig själv, det är starkt :)



Du är stark Freddi, och grymt bra på att rida :D

2011-09-20 @ 23:53:59
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback