Resultat NORF

Vi behövde inte åka förrän vid 9 i morse, så det blev lite halvt sovmorgon för att vara tävlingsdag. Hann knoppa på morgonen till och med, brukar alltid göra det kvällen innan annars. Det var två klasser före mina så vi kom fram strax före 10 och det var perfekt i tid. Hann ta det lugnt och kolla runt tävlingsplatsen eftersom vi aldrig varit där, men samtidigt behövde vi inte vänta i en evighet till att jag skulle få rida.

Första klassen var 100 cm, där han kändes aningen spänd med samtidigt fin. Fick inte riktigt igång och ihop galoppen helt, just kanske för att han inte riktigt var helt avspänd. Men det gick ändå riktigt bra, för hoppa det kan han! Var felfri i både grunden och omhoppningen. I fas 2 fanns det bara ett enda ställe där man hade flera valmöjligheter av vägen. Jag svängde så mycket innanför jag kunde, men hon som var efter mig stod i vägen så var ändå tvungen att ta runt ett hinder. Men trots det gick det hela vägen hem och vi vann klassen :D

I andra klassen som var 110 cm kändes han mycket finare. Mycket mer avspänd och jag fick mer i flyt och kraft i galoppen. Hittade läget där han verkligen går som bäst, som man kan reglera honom hur enkelt som helt både framåt och bakåt. Dock var jag tvungen att rida fram till 7an i grunden och glömde helt enkelt ta tillbaka honom till 8an. Så han blev lite lång och rev det eftersom det var ett räcke. Lite surt eftersom det var sista hindret i grunden, men jag är ändå sååå nöjd! 4 fel.

Han är en sån pärla min häst, ställer alltid upp i alla lägen. Gud vad härlig han är, bästa bästa Artie ♥









Filmer från båda klasser kommer :)



Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad roligt!! Grattis!:D

2011-09-25 @ 16:07:14
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Julia

Stort grattis!!

2011-09-25 @ 20:31:21
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback