Mina ridbyxor

Senaste gången jag köpte ridbrallor så tog jag en risk och köpte två par likadana, fast i olika färger. Hade sån enorm brist att det var lika bra helt enkelt!

Riskade också och köpte knäskodda, fast jag alltid föredragit att rida i helskodda. Tyckte dessa var så himla sköna att ha på sig, som pyjamasbyxor nästan.

Ridbyxorna är av märket Domino och jag köpte dom på Invaldstorp Häst och Fritid i Katrineholm.







Jag älskar båda mina par!! Den enda nackdelen är att jag skulle vilja att dom var lite högre i midjan. När jag cyklar så visar jag lite av ryggen, absolut inte asscracken (hallåå vem fan vill se min bajsränna lix?) men jag tycker ändå inte att det är bekvämt. Känns lite obehagligt liksom, när jag har jacka på mig så ingår det inte att visa hud någon annanstans punkt slut. 

Men det kan nog vara för att jag ville ha dom supertajta och köpte storlek 34, kanske behöver 36 egentligen efter allt gott denna sommar bjöd på ;) Men det går aldeles utmärkt att rida i dessa byxor kan jag berätta. Jag har suttit kvar genom bockningaf och bakutsparkar hit och dit, inte halkat ur sadeln ett dugg. Trivs verkligen jättebra i dessa byxor. 

Om jag ska klaga på något mer så är ett at knappfästena på dom beiga jätteknepigt att haka ur. Jobbigt om man måste på toa, man får stå och pilla ett tag med det innan man kan dra på sig byxorna igen. Inte det allra smidigaste, men jag är så opass fåfäng att jag tycker det är värt det. Båda dessa par var verkligen ett stort lyft för hela min stall-outfit. Jag ser så mycket bättre ut nu helt enkelt om jag ödmjukt får säga det själv!

Skulle absolut rekomendera dessa sköna, snygga och bra ridbyxorna helt enkelt, ett tips från mig! Dessutom var dom väldigt billiga för att vara stretch; 420 för dom blå och 535 för dom beiga! :)



Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

Båda var riktigt snygga! :D

2011-10-01 @ 10:19:10
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback