Lathund för avstånd

När man är hoppryttare är det extra viktigt att kunna hålla koll på vilka olika avstånd som gäller för hästen. Under min ponnytid hade jag knappt någon aning, kollade bara upp det när jag skulle göra en speciell övning. Men sedan jag fick Artie har jag blivit mycket mer medveten om vilka avstånd som gäller vart. Jag stegar alltid på relaterade avstånd på tävlingar för att veta hur jag ska rida väl inne på banan.

Det är ju viktigt att ha rätt avstånd under träning också, annars kan det bli kaos och helt fel om man inte håller koll på det! Fråga hellre någon som vet än att chansa! På vår anläggning ligger det en lathund vid hindermaterialet som man kan kika på om man blir osäker.

Dock kan jag tycka det är lite förvirrande ibland att hålla koll på alla olika avstånd som gäller, men viktigast är väl att man vet sin egna hästs steglängd i alla fall. Tyckte Hippsons lathund var bra och enkel så man förstod bra :)







Kommentarer
Postat av: Julia

Bra grej!

2011-09-17 @ 11:59:24
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback