Helgens träningsplaner

I helgen så ska jag träna en massa, gud vad jag har saknat det! 

Lördagkväll så blir det Bingo som får äta en sen kvällsmat, för han ska träna 19.30-20.00. Och sen på söndag så ska jag träna både honom och Vendela. Jag känner att jag vill träna Vendela för att få hjälp att komma vidare + ett utlåtande från Karin Öljemark vad hon tycker om Vendela och hur hon ser ut liksom. Det är så svårt att själv avgöra hur hästen känns och sådär. 

Bingo får gå en träning till på söndagen, det klarar han nu. Behöver hjälp att komma vidare med hans utveckling också. Tycker att jag lyckas ganska bra när jag rider honom, han svarar som jag vill på mitt arbete och det känns som att jag varken gör det för lätt eller svårt för honom, utan lyckas lägga ribban bra. Men jag känner ändå att jag behöver tränar-hjälp, så att vi kan komma vidare ännu mer. Jag vill få honom ännu mer självgående, och det är ju min stora svaghet som ryttare, så det krävs mycket hjälp för att nå målet. 

Men som jag skrev i början - jag ser verkligen fram emot att få träna igen! Ska försöka fixa andra dagens tider så att vi kan ta med Vendela på en gång, hon har inget emot att vänta i transporten, bara det finns mat att käka. Ibland är hon allt bra okomplicerad, min ponny. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback