Freddis ridpass

Hästarna gick riktigt bra idag båda två faktiskt!

Nöjd Freddi med andra ord, alltid härligt när det känns bra. Vendela gick i ridhuset, Karin var snäll och lät mig trängas med ridskolan som egentligen hade hela. Vendela går så himla mycket bättre inomhus denna årstid, så är det bara. Men hon har ju funkat på utebanan också, så det får gå. Tror inte vi smälte in så bra dock, Tullan trampade på en aningens mer med lite större steg. 

Hon gick kalas idag och Karin tyckte också hon såg fin ut! Jag vet inte vad jag ska säga, vågar inte vara överlycklig fast jag egentligen vill. Vi får se, veterinären om en vecka. Vendela är bättre nu iallafall än vad hon har varit, det är jag säker på efter att han känt på henne nu. Det har gått åt rätt håll, alltid något! 



Qarlos fick inte trängas med ridskolan, utan han fick fogligt följa med ut till lilla utebanan. Rena äventyret tyckte han och passade på att spana in hästarna i hagen bredvid. Jag fick jobba lite för att få honom fokuserad, har dock viss erfarenhet från en viss Mr Bingo som också tycker andra saker är intressantare än mig ibland ;) 

Qarlos var dock inte så svårövertalad. Gjorde lite övergångar och volter, kände på honom i alla gångarter. Hans trav är verkligen svår för mig att sitta i, känner mig som en flaxande kråka där uppe. I skritt och galopp känns han utmärkt i storlek däremot, för där är Vendela lika stor i rörelserna (hör och häpna). Men jag kommer nog vänja mig, kändes till och med redan bättre än igår. 

Han gjorde fina galoppfattningar och igångsättningar från halt idag, hade ju lite svårt med det innan Karin "tog över" eller vad man ska säga. Hon har alltså gjort ett bra jobb med herrn, härligt för mig. Ska se till att upprätthålla det, så idag blev det massa beröm när han gjorde något bra. Han är ju en valack som tar det mesta med ro, men beröm är aldrig fel ;) 

Får, i brist på Qarlos, bli en bild på CD istället, fina ponnyn <3




Kommentarer
Postat av: sarah.

sv: tack så mycket!

yes, det är jag som har gjort den :)

2011-09-21 @ 07:47:25
URL: http://sthorsen.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

Sv; Jajamensan! Ph njut av ponnytiden, den är underbar!

2011-09-21 @ 10:10:02
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad glad jag blir när du skriver att det verkar bättre :D :D Jag ska hålla alla tummar att det verkligen är bättre och att det håller i sig!!!

2011-09-21 @ 20:52:01
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback