Diss Cavallo!

Känner att jag måste lägga en liten diss till Cavallo! 

I oktober förra året så köpte jag mina Grand Prix Plus dressyrridstövlar. En plåga i början, men sedan mina bästa vänner. Snygga dessutom! 

Men förra veckan så gick dragkedjan på den ena sönder? Det måste jag faktiskt kalla dålig kvalitet på en vara som faktiskt kostade 4000. Jag har väl inte skött dom bäst (som mina forna stallkompisar Pernille och Camilla, hujeda mig vad bra dom är på att smörja prylar!), men dom är absolut inte misskötta någonstans. Mina hästar är blanka och fina båda två, men lite skit blir det ju ändå på dragkedjan när man ridit ett pass. 

Har använt stearin på dragkedjan för att få den att glida bättre. Den gick sönder i ett sånt där "väck" som blir på stöveln när man haft den ett tag och den börjar sjunka ihop. Men Cavallo är såpass bra stöveltillverkare att dom faktiskt borde räknat med att det bli väck på stövlarna när man rider. 

Kan inte låta bli att reta mig på detta. Mina andra, kära stövlar från Hööks (klassikern från HH med snörning ni vet?) höll i tre år innan dom brakade ihop. Först båda snörningarna och sen båda dragkedjorna. Men nu har dom hållit sen dess, för skogsridning och hoppning! Har Hööks alltså bättre kvalitet på sina dragkedjor än Cavallo..? 

Det blir ju den slutsatsen man tar efter att ha erfarit detta. Tänkte bara informera allmänheten om att man kanske inte alltid får det man betalar för alla gånger. Min far ska skriva till Cavallo och klaga. Ett år borde ett par 4000 kronors-stövlar allt hänga i! 

Här ser ni väcken som blir




Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hoppas inte det händer mina! Jag har lika dana som du.

Man tycker ju att de ska hålla ett rätt så bra tag eftersom det kostar hyffsat mycket!!!

2011-09-23 @ 13:39:36
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Julia

Trist... Mina första ridstövlar var ett par vanliga i läder, med snörning från Börjes. De har hållit i ca 7 år. Har använt dem MKT! dock sjönk de ihop ganska fort och dragkedjan började åka ner efter något år. I somras gav jag upp för dragkedjan åkte ner helt varje ridpass. Så de var över förväntan!

2011-09-24 @ 00:09:03
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Ebba

Min ena dragkedja gick med sönder i sommras.. Jag har också Cavallo! man blir så himla arg! mina höll inte ens i ett år. Dem på Cavallo sa att dem kunde gå sönder om man inte var rädd om dem´.. Så vi fick inga nya! Men jag var hur rädd som hellst om dem.. putsade och smörjde efter varje gång jag andvände dem! så vi lämnade in dem till en skomakare, och han bytte dragkedjan! hoppas att det löser sig! :) Kram

2011-09-24 @ 21:08:24
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så tråkigt att dom gick sönder redan innan du ens använt dom i ett år ;o

Dåligt .. Hoppas dom gör något åt det,typ att du får nya ;)

2011-10-06 @ 18:50:41
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback