Dagens ridpass - Vendela

Red min ponny igår faktiskt, ordentligt för första gången på länge. Pratade med Karin som tyckte jag skulle rida henne nu fram till veterinärbesöket så att jag kan skapa mig en bild av hur hon känns och vad som är problemet. 

Så, vad är problemet? Inget idag! Jag fattar inte, hon gick precis som vanligt idag. Klart att hon är lite oriden eftersom hon inte gjort något ordentligt på jättelänge, men det kändes inte någon skillnad på galopperna i sig och i traven var det knappt ens skillnad mellan sidorna. Hon var så mjuk och fin så, och vad roligt hon tyckte det var att få göra något igen. 

Gjorde min egen övning (den jag ritade så fint, som finns i "Ridövningar"-kategorin) fast växlade bara steglängden i trav och galopp och inte gångarterna emellan så som jag visar där. Tror jag ska göra det imorgon. 

Det var verkligen jätteroligt att Vendela funkade så bra idag. Ingen är som hon när hon är som hon ska! Då känner jag att detta är hästen jag själv format dom senaste tre åren för att hon ska passa mig perfekt. Hon är som en gammal inriden stövel med andra ord - sitter som en smäck. Nyare är alltid roligare, men vilka skav man får.. Skönt med den som passar så exakt. 

Jämförde just min krutburk till häst med en gammal ridstövel. Vad tänkte jag med? Vendela har en massa överskottsenergi just nu och blir lite onödigt spänd och hög i formen. Ska rida henne inomhus (var på stora utebanan) någon dag i veckan och se om hon lugnar sig lite :) 

Denna bild får mig alltid att dra på smilbanden 




Kommentarer
Postat av: Karro Grape

Sv: jadu.. vi vet faktiskt inte.. :( Har gett upp hoppet om att vi ska hitta honom, det tar för mycket på ens krafter och tillslut orkar man bara inte längre! Så ja, jag försöker varje dag inbilla mig att han går i enstor gräshage och lever det liv han förtjänar!

2011-09-19 @ 23:27:46
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åh vad kul:D



SV: jo det gjorde hon också!! Ho var riktigt fin det passet :)

2011-09-20 @ 07:16:21
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback