Dagens ridpass - Vendela

Red bara Vendela idag som planerat, vi hamnade utomhus eftersom det var hoppträningar + ridskola i ridhuset och tältet väntar på nytt underlag. Inte Vendelas grej att vara ute i skymningsplasket, men hon fick allt palla idag. Vattenpölar är tydligen inget för prinsesshovar inte. 

Jag red henne på både rakt och böjt spår idag, men hamnade mot slutet mest på böjd eftersom hon spända till lite och hetsade upp sig. Hon är ju som hon är och energin kan ibland spruta lite åt alla håll när det blir överflöd. Hon känns väldigt trevlig i traven nu måste jag säga! Låg i formen, stöd och sug på bettet och härlig i sidorna. 

Galopper i vänstervarv är toppen, såå stadig och igenom i sidan. Höger ÄR sämre, svaret på om det är en rid- eller behandlingsåtgärd som behövs får vi på tisdag. Men hon är mycket bättre nu är för två veckor sedan, det känner jag tydligt när jag rider. 

Det är svårt att rida Vendela, hon upptar så mycket ut mitt register som ryttare. Ena sekunden smackar jag för att hon segar till i en vattenpöl och andra får jag lugna henne när det blåser lite eller skrittar förbi hästar på vägen. Hon är en typisk inomhus-häst, min stjärna, verkligen. Men jag kan ju iallafall rida henne ute nu, så det får jag vara glad för! :)

Min stjärna inomhus, där hon trivs bäst ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback