Måndag

Hjäääälp vad blogg.se är segt! 

Innan vi börjar;
1. Du som kommenterade och undrade vad Vendela longerades med för inspänning - jag har noterat frågan och ska svara i ett inlägg!
2. Du som hade Chantina nu och undrade lite om henne - jag har svarat på mejlen!
3. Du som kommenterade och sa att det inte gick att rösta i "vardags-inläggs-frågan" - jag röstade och det gick utmärkt nu, såg att flera andra gjort likadant! :)

Sådär ja, behövde få detta här sagt. Idag så var en såndär dag då jag till och med sa högt till Issa när vi cyklade hem "fan vad jag INTE känner för att åka ut och rida idag, vill bara baka något gott och sedan lägga mig och titta på TV för att sen ta tag i lite plugg, ungefär det liv mina klasskompisar lever!" Men inte då, det mockas inga boxar framför TV:n, det är ju ren logik. 

Dock så piggade Tävlingsduons mellis upp mig fullständigt, så sen var jag glad hela eftermiddagen ch kvällen! Red bara Qarlos idag, tiden räckte inte till för min lilla ponny. Jag och Issa red först ut en bit i skogen, skritt och trav bara, som uppvärmning. Var väl ute 20-30 minuter eller så. Sedan, kära vänner, inträffade något underbart; HAPPY WEEK! 

Med andra ord, ridskolan har teorivecka = heeela ridhuset (20x80) ledigt heeela dagarna heeela veckan! Mer lyx kan det inte bli, så underbart. Så jag och Issa red runt där inne, för säkerhetsskull så hade vi reflexerna på oss ifall någon skulle ha svårt att se oss i det stora rishuset. Eller så hängde det ihop med att vi inte orkade plocka av dom efter skogen, ni får tro vad ni vill! ;) 

Qarlos kändes iallafall riktigt bra idag, så jag är nöjd. Han känns fortfarande fylld med energi ända sedan sin mini-vila när vi åkte till England. Härligt tycker jag! Det enda jag känner just nu med honom är att allt funkar lite väl bra faktiskt, nu måste vi vidare så att vi inte står och trampar vatten och nöjer oss. 

Framför allt måste han skaffa lite fler växlar! Både ponnyerna har för närvarande större register än han, åandra sidan kan jag inte jämföra en 5-åring med en 13-årig FEI-utbildad ponny, men ändå. Ni fattar grejen, han kan galoppera. Lite fortare och lite långsammare, ändra språnglängden något. Men jag vill ha mera. I traven har jag lättare att reglera honom faktiskt, lättare att komma till rätt ridning. 

Gjorde lite enkla byten idag, mest för att få lite kvickare rekation av honom. Tog ner honom i skritt ganska bestämt, det är inte tillåtet att ta en miljon travsteg innan man bestämmer sig för att sakta av faktikst. Det förstod Qarlos snabbt, så det var inga problem. En fin, bärig galopp växte fram dessutom. Tror han tyckte det var lite kul med något nytt och blev lite intresserad helt enkelt! 

Jag och lite Qarlos för någon vecka sen eller två :)


/Freddi (blogg.se hade visst gjort sitt för idag, så ni får klara er utan min logga ;D)

Kommentarer
Postat av: Karro Grape

Sv: den som jag ska gå till nu kostar typ 500. Förut gick jag ett par gånger hos hästarnas kiropraktor.. Han tog typ 300 för människor, men då var han ju lixom redan på plats! Så ja, nånting däremellan är väl standard liksom ;)

2011-10-17 @ 22:42:10
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hela blogg.se är ju segt idag ;)

Vääääldigt ovanligt .. ;)

2011-10-17 @ 22:43:19
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback