Hoppningen

Igår så hoppade jag ju med Qarlos för Daniel. Jättekul var det och Qarlos var så duktig så! 

Det var svårt för mig bara, jag är inte så van att hoppa och när jag väl hoppat så har jag ju mest gjort det på Vendela. Och hon och Qarlos är så himla tvärtemot varandra. Vendela är liten och snabb på alla sätt och vis. Hon är snabb i takten, kvick och lyssnar fort. Qarlos är stor och långsam, lite seg ibland till och med. Vendela går gärna för högt med huvudet och han går för lågt. Allt är tvärtom! 

Ändå tycker jag att det är jätteroligt att rida båda hästarna, finns något bra hos båda helt enkelt. Qarlos klarade hoppträningen galant. Har aldrig hoppat vattenmatta och sådär med honom tidigare, men han bara gled över utan att ens titta till lite grann. Han är verkligen en sköning till häst, han chillar med livet. Dock måste han väckas upp lite för att kvicka till sig, han blir gärna seg och långsam. Som Daniel sa "Han har det i sig, men han tar inte fram det själv" så det gäller att jag jobbar för att få Qarlos snabbare.
Men hoppar gör han, utan problem! Han tycker att det är jättekul och hoppar allt man styr på, har gjort hittills iallafall. Jätteskönt att jag verkligen kan känna mig riktigt trygg uppe på honom. Han måste dock lära sig att lyssna bättre, både framåt och bakåt. Blev dock mycket bättre när han verkligen kom igång med galoppen mer i slutet, då kändes han riktigt lydig faktiskt. 

Vi gjorde ingen speciell övning igår, utan hoppade mest lite olika banor. Qarlos hoppade kanske runt 80-90 cm på slutet, lagom för oss båda! 

Måste ta fler bilder på Qarlos så ni får se honom!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad kul att det gick så bra! :D



Sv: Tack (:

2011-10-04 @ 14:15:17
URL: http://eveningtimes.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Härligt att det går framåt :D

Snart kommer ni säkert vara ute på banorna? :)

Kanske tävla lite hoppning? :D

2011-10-04 @ 15:20:50
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. :)



Ja, jag har sett det :'(

Kom som en chock för mig, eller egentligen inte. Det bara blev så, även om du sagt det innan, så blev det som en chock när det verkligen hände :(



Jag hoppas ändå att hon hamnar hos någon underbar människa, nära dig så du kan åka och hälsa på :')

2011-10-04 @ 15:31:50
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback