Gårdagens pass

Igår så tog jag mig ett pass på Vendela direkt efter skolan. Snacka om att jag kände mig mycket piggare när jag kom till stallet direkt från franskaprovet som slutade kvart i fyra. Hade faktiskt energi till att verkligen ta mig an Vendela ändå idag faktiskt, hon kändes så mjuk och fin. Min snälla mor skrittade henne igår men annars har ohn vilat förstår ni. 

Ska visa hur jag red i skritt och trav igår i en övning i ett inlägg senare idag, kan absolut vara värt att se, för det funkade bra för oss, fick in dom moment jag ville och nådde det resultat jag ville. Flyttade henne för skänkeln och fick in mycket raka spår utan att det blev enformigt. 

Är förövrigt väldigt nöjd med galoppen! Hon kändes riktigt bra mot slutet igår, energisk och stark, just like old days - innan hon halkade i hagen eller vad hon nu gjorde i juli. Fixade en superfin serpentin i förvänd i båda varven. Jag var verkligen nöjd och glad med Vendela igår och det var så roligt! Framför allt för mig, i och med att hon är till salu och sådär så har jag känt mig lite pressad över att jag inte riktigt fått till den feeling jag vill på henne. Men igår fanns den ändå där och det var en enorm lättnad. 

Jag var också så glad och positiv hela ridpasset, pratade mycket glatt med Vendela och sådär. Det var bara vi i ridhuset så då gick det an! :) 

Skrittade bara en kort bit på Qarlos, eftersom jag inte hade mellis med mig så orkade jag inte mer. Men idag så ska jag inte rida Vendela, utan det blir bara Qarlos! Så då kan jag lägga fokus på honom och känna att jag gör något vettigt. 





Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Mysig bild :D

2011-10-12 @ 09:36:52
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

jättefin bild :)

2011-10-12 @ 11:44:34
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Sv. Fast har du tagit del av förklaringen varför de vill ha en uppdatering varje år? Om man bortser från att det skulle kosta något, är det inte bättre att uppdatera licensen så att den antingen är aktiv eller oaktiv istället för en livstidlicens som inte ens blir oaktiv om hästen inte tävlat på 10 år eller till och med är död sedan länge?

2011-10-12 @ 12:51:44
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Ellen S

är Vendela till salu? :O varför det?

2011-10-13 @ 07:22:18
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback