Dagens ridpass

Ridhuset var ledigt idag så jag valde att rida där. Känns som om det var ett tag sedan jag red där, har hållit till väldigt mycket utomhus annars. Men idag var det riktigt kyligt ute så det var lockande att vara inne. 

Artie kändes så fin redan från början. Om jag ska vara ärlig var jag lite orolig att sätta mig upp på hästryggen igen, att volta så där sätter sig verkligen i hjärnan. Men jag gjorde det ändå, och så fort jag kom upp kändes det som vanligt igen. Har dock fortfarande rätt ont i benet så kunde inte rida lätt för då stötte knät emot hela tiden, så jag fick faktiskt sitta ner hela ridpasset. Kanske inte det bästa att sitta ner redan frpån uppvärmingen men så fick det bli! JAg satt så lätt som möjligt då, så tror inte Artie dog av det.

Började med att rida lite lösgörande på stora böjda och bara känna på dagsformen. Han var så fin, trots att jag inte ridit på flera dagar. Kan väl knappt räkna med i tisdags som ett pass. Vet inte hur mycket tömkörningen gjorde, men tror han påverkades positivt av det i alla fall eftersom han kändes så fin.

Jobbade sedan med tempoväxlingar och övergångar, där han var jättefin. Särskilt i övergångar var det stor skillnad från hur han har varit. Det kan ju ha med att vi raspade hans tänder förra veckan, för nu tog han jättebra stöd och höll kvar formen i övergångarna.

Det var kul att få till ett bra ridpass efter i tisdags, vet inte vad jag hade gjort om det gått dåligt faktiskt. Så det var skönt iaf :D

Jag och Freddan idag i ridhuset




Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, tror du att du kan hjälpa mig?

Kika in här och se.. :

http://medryttarensara.blogg.se/2011/october/hjalpa-mig.html

Tacksam för hjälp!



Och förlåt så hemskt mycket om du inte vill ha sådana här kommentarer!

2011-10-13 @ 23:20:53
URL: http://medryttarensara.blogg.se/
Postat av: sara

Du är så duktig, och jag tycker om hur du skriver,super noga med allt, speciellt träningen. Ingen som lallar runt på en volt 20 min och sen är klar direkt!!



tumme upp isabelle!

2011-10-15 @ 18:53:22
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback