Dagens planer

Idag så ska jag och Issa hoppa i ridhuset hade vi tänkt, lika bra att passa på nu när det är teorivecka på ridskolan så att det är tillåtet att hoppa i ridhuset! 

Jag ska rida Vendela hade jag tänkt, har inte hoppat med henne sedan i juli! Så det ska bli riktigt roligt att skutta med henne igen, slår vad om att hon delar min åsikt. Hon hoppades lite förra veckan och det tyckte hon var toppen! Hopphästen som bor inom henne vaknade till igen helt enkelt, ska bli kul att bygga vidare lite på den nu. 

Jag är ju även för varierad träning, och Vendelas galopp kommer att stärkas och må bra av att få hoppa lite. Dessutom så får hon använda andra muskler än i dressyren, så det är positivt på många plan. Hoppnigen tar även fram en massa energi och power i henne, hon är alltid jättefin att rida dagen efter jag har hoppat! 

Exakt vad för slags hoppning det blir lämnar jag över till Isabelle, så jag antar att ni kommer att få se det lite senare!



Får se hur jag gör senare, ska jobba på under min historialektion nu så att jag förhoppningsvis hinner rida honom också idag! Det är lika bra att passa på nu när ridhuset är så tillgängligt. Imorgon så ska hans ägare Elisabeth rida lektion på honom för Karin, så det vore ju bra om jag hann med att rida honom lite idag för hennes skull :) 

Imorgon så ska jag rida Bingo inför lördagens tävling, så det passar bra att Elisabeth tar Qarlos. Då hinner jag rida Vendela och njuta av hur gott hoppningen gjort henne! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback