Vendela igår

Igår så red jag min stjärna på lilla utebanan. Ville ha ett bra, lugnt pass där vi båda kunde lämna ridbanan nöjda oh glada. Det lyckdes jag med! 

Red på en 20 metersvolt, har gjort detta på träning för Karin  x 2. Dvs står upp i lätt sits i samtliga gångarter och gör sedan övergångar och tempoväxlingar. Målet är att Vendela ska vara kvar i låg form och inte höja nacken (sänka ryggen) bara för att jag ber henne att korta sig lite. Hennes försvar är att bli spänd, och det gäller att man behåller hennes rygg uppe så att hon arbetar korrekt. 

Man känner sig lagom fånig när man skrittar runt i lätt sits kan jag berätta, men vad gör man inte..? ;D Hon kändes lite spänd igår, det var en som tömkörde + att det kom två andra till sen till utebanan, men vi fick ändå bra med plats på vår volt, så det gick bra ändå. Vendela är så rolig att rida i galoppen när hon verkligen lyssnar. Hon är så himla lydig för sitsen och jag älskar att öka och sedan ta tillbaks henne för enbart säte. Man känner hur hela hästen sätter sig under en! 

Två ville ha mobilbilder och en inte, så igår knäppte jag några efter ridpasset bara för att :) 







Här hamnade visst Artie med också




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så fina :) Har du vunnit eller köpt schabraket? :)

2011-11-12 @ 22:44:23
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback