Kolik eller kvarka 5

Bakgrund: Du har köpt en ny häst, Pållan! Äntligen har du hittat den perfekta hästen för just dig - hon har allt. Något dyr var hon bara, fick lägga på några tusenlappar på priset, men det var det värt. Nu gäller det bara att bestämma sig för vilken hage Pållan ska gå i.. 

Problem: I ditt stall ser det nämligen så ut att det bara finns en sto-hage. I den hagen går redan tre andra ston. Riktigt vassa alla tre, stora skrällen. Dessutom så vill dom gärna tränga sig ut om man bara ska hämta ut en av dom från hagen. Alternativet är att ha Pållan i en gruspaddock, ungefär lika liten som tre boxar tillsammans. Inte så kul hästliv så att säga.. Dessutom så måste du betala extra om Pållan tar upp en av dom små hagarna. Fast, åandra sidan vill du ju inte att hon blir sparkad.. 

I vilken hage får Pållan gå?


Free web polls


Denna fråga är enormt svår att ta ställning till tycker jag. Den är väldigt aktuell för mig som står på en anläggning, där finns det nämligen folk som valt det ena eller det andra alternativet. Det är, som jag skrev, väldigt svårt att ta ställning till var gränsen går. Han man betalat 150 000 för en häst så är det klart att man inte vill att den får benet avsparkat det första som händer.

Åandra sidan så har ju inte hästen speciellt roligt på det sättet. Både Vendela, Artie och Qarlos gick/går i större hagar med kompisar. Så jag får väl säga att min häst skulle gå i den stora ändå.





Kommentarer
Postat av: Karro Grape

Haha ja för mig blev det ju egentligen ingen svår fråga eftersom min häst bara får gå i alternatv nummer två.. :P

Egentligen skulle jag vilja släppa honom i stor hage med kompisar, men han har inte gått med kompisar på 7 år så jag vågar helt enkelt inte! :)

2011-11-16 @ 20:36:01
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Ellen S

jag skulle låta henne gå i den stora hagen, efter att ha vant stona vid varandra såklart! tycker att hästar ska få ha kamrater så långt som möjligt, finns ju arga hästar även i vildhästlivet, är en helt naturlig del av hästlivet xD

2011-11-17 @ 07:31:24
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback