Kolik eller kvarka 4

Bakgrund: Du vill hemskt gärna festa på fredag, du har taggat huur länge somhelst! En ny DJ kommer till en lokal på stan och du har beställt biljetter tillsammans med ett gäng från din klass. Ni ska vara hemma hos dig och fixa i ordning er osv. 

Problem: Men så, sen på fredag eftermiddag så ringer stallchefen och säger att din häst har mått dåligt. Den har haft kolikkänningar under dagen, men är lite bättre nu. Hon ska nu åka hrm för dagen och råder dig att titta till hästen senare under kvällen. Eftersom ditt stall ligger utanför stan så måste du själv köra dit i så fall, och missa större delen av festen. Du som redan bett din kompis sköta om hästen idag eftersom du skulle festa.. 

Hur gör du?



Free web poll



Snacka om att man känner sig rannsakad av dessa frågor (okej, jag ställer dom till mig själv) men jag tycker att det är så sjukt svårt att svara. Det är så lätt att välja det "bästa" alternativet, som man alltid gjorde på dessa testet i Min Häst när man var yngre ;) Men i verkligheten ser det faktiskt lite annorlunda ut, fullt så lätt är det inte. Hade nog i detta fall låtit häst gå före fest och kollat till den.


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Om det hade vart i dagsläget så hade jag lätt ställt in allt och struntat i allt och åkt till min bästa vän! <3



För i tisdags så avled en av våra ridskolehästar, hon fick kolik och avled senare. Och jag skulle inte klara mig utan min Grinde så jag skulle åkt ut dit och i alla fall få ta ett sista farväl. Fast nu är det ju då inte säkert att han dör i så fall, men jag skulle verkligen göra allt för att han skulle bli frisk! Jag skulle till och med kunna sova i stallet, utanför hans spilta och vakta honom.



Han är mitt allt och utan honom överlever jag inte, <3

Och det kommer fler fester, men ingen mer Grinde! <3

Fast den där frågan kan knappast bli ställd till mig då jag:

1. Inte har en egen häst.

2. Är bara 14, om jag då skulle festa så skulle det ju inte vara sådan fest som man gör när man typ är tjugo ;)

3. Jag kan inte köra bil ;)

2011-11-10 @ 22:47:40
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia

För mig är denna frågan lätt, självklart åker jag själv och kollar till M. Stannar där så länge det behövs. Jag har ställt in fester för mindre anledningar.



Jag dömer ingen annan, men jag skulle inte ens komma på tanken på någon av de andra alternativen!

2011-11-15 @ 13:52:23
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback