KM 2011

Så var det dags för årets sista tävling. Klubbmästerskapet! 

Kan förövrigt berätta att jag aldrig lyckats bli klubbmästare i något av mina fyra försök hittills. 2006 så hoppade jag och tog en supersnäv sväng i omhoppningen (här skulle minsann vinnas!) Nico hamnade stillastående, men hoppade ändå och klarade hindret. Jag flög en bra bit och hamnade framför sadeln. Höll mig kvar i manen. Nico var en sann hopponny, en sån med vinnarskalle och stort hjärta. Han galopperade vidare, med sin ryttarinna på halsen, och hoppade ett hinder till. Detta var dock fel och resultatet blev därför 0+ute. 

Året efter var mitt och Nicos superår. Vi placerade oss i minst en klass vid varje tävling vi ställde upp i 2007. Men självklart så blev jag skitnervös i just KM och slutade rida helt, så vi rev banans lägsta hinder, det första..! Jag var grymt ledsen och besviken då, men i efterhand så är det lite roligt. Dock synd att jag aldrig vann på Nico. Han var så duktig och hade förtjänat sigg namn graverad på vandringspokalen. Nåväl, han är nog väl ihåg-kommen ändå! 

Jag och min fina Nico Junior 2007


2009 och 2010 har jag ställt upp i dressyren. Båda åren blev det en andraplacering med min fina Vendela efter bra ritter! Bingo kom 2010 tvåa i förklassen och sist i själva KM. LB:3 på lång bana var inte riktigt hans grej förra året ;) 

I år är det dock förbättring, både rid- och konditionsmässigt när det gäller Bingobongo. LB:3 är klassen i år igen och jag kommer bara att rida honom. Eventuellt gör jag och Qarlos debut i förklassen LC:2, det beror på lite olika saker just nu. Men vi håller tummarna allt vad vi har för att det kan bli så också! 

Kristina har haft mycket att göra, och det har ju jag också. Men på onsdag så ska jag rida Bingo igen, och ska se till att rida honom i helgen också tänkte jag! :) Måste även pugga på LB:3 känner jag, var ju ett år sen jag red det sist..

Jag och Cavendish efter en klubbtävling 2009


Starrhult Bingo under KM 2010


Ska bli riktigt roligt faktiskt, hoppas på en bra ritt! Längesen jag tävlade Bingo nu, jag vill så gärna se om det märks skillnad i poäng på hur mycket bättre han går nu. Ska komma ihåg att hålla upp och ihop händerna också! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback